• Eliotts mama

Tips på högre spjälskydd?

Min son är snart 8 månader och river ner och leker med spjälskyddet i sängen, köpte ett enkelt på IKEA. Nu vill jag ha tips på lite högre spjälsängsskydd?? Fär gärna vara halvt, alltså att det inte går runt hela sängen utan bara vid huvudet?? Det vi har nu är kanske 15 cm på bredden... men jag har sett de som är bredare än så...

Tack

• Svar på tråden Tips på högre spjälskydd?
  • Eliotts mama

Kanske helt enkelt får ta bort skyddet.. Han är ju ändå så stor nu!

• Nattviolen

Vårat är ca 35 cm högt, kommer från BabyDan. Räcker dock runt hela sängen.

• Eliotts mama

Nattviolen:
    Det var lite dyrt kanske...men det är möjligt att det ligger runt den prissumman när det ska vara lite bredare...

• Qubilini

Vi har ett extratäcke som vi lägger tvärs över sängen vid huvudändan. Köp inget nytt, han är stor snart!!! Vet inte hur långt ner Eliott ligger dock...

• Qubilini

Alltså hur mycket ni har sänkt ner sängen...

• nina80

Har hört de som använt stoldynor för det ändamålet just för att bebben river ner de små skydden och sen fastnar mellan gallret med ett ben eller en arm. Men man får kanske fixa extra fästanordning på dynan...

• Eliotts mama

Det finns tre steg på sängen o han ligger på det mittersta men vi ska sänka sängen längst ner nu. Men det spelar ingen roll för han tar tag i skyddet o drar det upp o ner så att det lossnar!! Tror att jag måste ta ett snack men sonen om varför det finns där

• LondonLivia

Min tjej är 16 mån och har precis bytt till en liten växasäng vi har satt sängskydd runt kanterna med Sebras rosa fjärilsskydd (31 cm) är supermjukt, tjockt och högre än det förra, som var IKEAS billigaste..typ. Finns på inreda.com....kostar lite...men har tänkt att hon får stå ut med det i många år....

• MalinT

Ett tips om ni kan (o vill) fixa lite själva. Köp en billig spjälsängsmadrass o skär den i tre delar som ni tycker passar er, sy dit överdrag och snören. Den biten som är vid huvudet ska gå ända ut till sidorna. Funkar jättebra hemma hos oss.

• väntar o längtar

Coop Forum säljer enfärgade höga spjälskydd, finns i vitt, ljusblått och rosa. Priset vet jag inte exakt men har för mig att det låg på runt 200 kr.

• Soya

Joel gjorde likadant... vi slopade spjälskyddet. Det var ändå mest där för att hindra honom från att kasta ut napparna i sömnen ;)

• LR75

Jag funderade oxå på att ta bort mitt spjälskydd, men insåg att vår dotter röjer alldeles för mcket innan hon somnar så hon skulle nog slå sig i huvudet om vi inte hade spjälskyddet. Mitt råd är att sy ett själv. På Bauhaus så finns det skumgummi i olika tjocklekar som inte kostade så himla mycket. Jag har sytt mitt själv, men ska snart sy ett nytt då vi behöver ett högre på bara ena sidan av sängen. Lycka till!

Svar på tråden Tips på högre spjälskydd?