• MonikaA

Gummistövlar 13 åring

Hejsan. Råkar nån här ha nått tips för hur man ska få en 13 årig kille att gå med på att ta på sig ullstrumpor och gummistövlar?
  • Svar på tråden Gummistövlar 13 åring
  • Anonym (Lise)

I vilket sammanhang? Och var bor ni?

Bor på västkusten själv och mina barn har stövlar när de är ute på friluftsaktiviteter typ scouter, fiske osv. 

Även ullarrumpor omn det är vinter och kallt.

Till skolan? Never ever. Går hellre med blöta fötter en hel dag. Den yngre har tack vare scouterna dock ett par bra typ goretexkor som tydligen är snygga nog att ha i skolan så där även det lite bättre. 

• Anonym (Lise)

Förlåt... 

Men ullarrumpor?!   😂😂😂😂

Ber om ursäkt.  Menar givetvis ullstrumpor! Gick för fort att skriva på mobilen 😂

• MonikaA
    Anonym (Lise) skrev 2024-12-18 00:01:14 följande:

I vilket sammanhang? Och var bor ni?

Bor på västkusten själv och mina barn har stövlar när de är ute på friluftsaktiviteter typ scouter, fiske osv. 

Även ullarrumpor omn det är vinter och kallt.

Till skolan? Never ever. Går hellre med blöta fötter en hel dag. Den yngre har tack vare scouterna dock ett par bra typ goretexkor som tydligen är snygga nog att ha i skolan så där även det lite bättre. 

Det är till friluftsaktiviteter som det skulle vara bra med gummistövlar efter som vinterskorna allt för ofta inte är tillräckligt höga för snön vi har fått, och flera gånger har vi fått lägga dom på tork efter som snön har kommit in och blivit till vatten. Hans gummistövlar däremot går ända upp knäna..

• Anonym (Lise)

Låt honom fixa det själv. Det var så vår fiskade son lärde sig. 

Tog man inte stövlar utan gympaskor till fisket och inte satte dem i torken efteråt så hade man sunkiga och illaluktande skor. 

Tog några gånger innan det gick in. 

• Anonym (Hej)

Dra byxorna utanpå stövlarna så syns dom inte

• Anonym (trött)

Våran 14 åring totalvägrade att sätta på sig gummistövlar i många år men i höstas när vi skulle handla vinterskor gick han helt plötsligt iväg till stövel hyllan istället och började pröva såna där riktigt långa gummistövlar. Vad som fick honom att plötsligt vilja ha stövlar har jag inte den blekaste aning om, men han har iallafall varit väldigt nöjd med dom

• Anonym (Josefin)

Göm undan dom andra skorna så har han ingen annat val än att ta stövlarna

• Anonym (why)
    MonikaA skrev 2024-12-17 23:57:02 följande:
    Gummistövlar 13 åring
    Hejsan. Råkar nån här ha nått tips för hur man ska få en 13 årig kille att gå med på att ta på sig ullstrumpor och gummistövlar?
    Varför ska han ha det?

De enda sätten jag kan tänka mig är tvång eller att tonåringen själv ser poängen med det hela. 
  • Anonym (Sonja)

Ta med han till en affär och låt han själv välja ut stövlar han gillar

Svar på tråden Gummistövlar 13 åring