Anonym (C) skrev 2024-12-18 22:00:07 följande:
Låter ytterst märkligt och faktiskt obehagligt. Men. Du har inte hört diskussionen utan får den återberättad av dottern. Tror inte hon är riktigt sanningsenlig. Har du kollat upp så det finns rätt kompetens och legitimation hos psykologen. Byt genast där ingen av föräldrarna får vara med. Du å din sida hoppas jag att du orkat göra anmälan om misshandel mm. Du behöver ha en egen process mot honom och inte blanda in dottern i det. Finns misstanke om stora fel av psykologen ska du göra en ivo anmälan.
Jag har ju hört det från psykologen själv, så jag vet att det stämmer att hon är så. Hon anses vara duktig på sitt jobb, tyvärr betyder inte det att hon är immun mot min exman... väldigt få är det, tom jag kunde vekna i början efter separationen, trots att jag känner honom... men nu ringer alla varningsklockor så fort han är "gullig" mot mig, för då vet jag att han snart kommer vilja något av mig.
Nej, jag har inte anmält honom av samma anledning. Jag vågar inte lita på att han inte lyckas prata runt dem också. Självklart är barnen inte inblandade mer än vad som kan undvikas. Pappan rackar ner totalt på mig inför dem dock.