• Anonym (Funderar)

Hur någonsin kunna få mer i lön?

Arbetat inom lager och transport sen mitt första arbete. Då fick jag ut 18-20K minns inte exakt nu. Idag 19 år senare så får jag ut 24K. 

Man kommer ju aldrig upp till någon högre nivå. Eller jo, jag går nog upp 2000kr till om några år men sedan är det stopp. 

Hur ska jag någonsin kunna finna mig ett arbete som ger mer betalt än såhär egentligen?? 

Studera.. ja, men har inte betyg för att bli advokat, läkare eller veterinär direkt. 

Vad finns det för möjligheter egentligen ? 

• Svar på tråden Hur någonsin kunna få mer i lön?
  • Anonym (byt)

Största löneökningarna får man genom att byta arbetsplats. Många företag har mer pengar till att nyanställa än att löneutveckla.

Kan du utvecka dig inom lager/transport? Bli långtradarchaufför, logistikansvarig etc?

• Anonym (Funderar)
    Anonym (byt) skrev 2024-12-18 19:32:35 följande:

Största löneökningarna får man genom att byta arbetsplats. Många företag har mer pengar till att nyanställa än att löneutveckla.

Kan du utvecka dig inom lager/transport? Bli långtradarchaufför, logistikansvarig etc?

Jag har gjort ett av de alternativen som du skrev som förslag. Det gav mig inte högre i lön. Snarare större chans att få traktamente. Om man nu vill ligga ute hela veckor. 

Har även bytt arbetsplats flera flera gånger. Men det går inte att löneförhandla för det heter varje gång "vi följer kollektivavtal och det här är vad du kommer att få och inte mer". 

O påtalar man om att kollektivavtalet endast är minimum i lön samt att man har väldigt mycket mer erfarenhet så får man ett svagt hånskratta och kommentaren, "Vi gör så här med alla nya så att det inte ska bli orättvist för någon". 

Det är helt dött att lyckas prata till sig en högre lön. 

Sen är jag kanske inte den bästa på att snacka till mig sådant utan jobbar hårt. Men sådant uppskattas inte förutom vid kris, utan de är den sociala biten som är viktigast. 
Svar på tråden Hur någonsin kunna få mer i lön?