• Anonym (S)

Två tidiga missfall på rad, solskenshistorier tack!!

Jag har precis fått 2 tidiga missfall efter varandra, hann inte ens få en mens emellan, båda missfallet runt v.6.. är det någon där ute som har någon solskens historia? Kommer jag kunna få ett till barn? Vågar inte ens försöka igen för är rädd för att bli helt knäckt!

Har en son sedan tidigare, nu när vi försöker få ett syskon så har vi fått 2 missfall..

• Svar på tråden Två tidiga missfall på rad, solskenshistorier tack!!
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 19:31:29 följande:
    Två tidiga missfall på rad, solskenshistorier tack!!

Jag har precis fått 2 tidiga missfall efter varandra, hann inte ens få en mens emellan, båda missfallet runt v.6.. är det någon där ute som har någon solskens historia? Kommer jag kunna få ett till barn? Vågar inte ens försöka igen för är rädd för att bli helt knäckt!

Har en son sedan tidigare, nu när vi försöker få ett syskon så har vi fått 2 missfall..

Hade gärna också velat få lite solskenshistorier för har likadan oro.. 💕
  • Anonym (S)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-12-27 23:26:30 följande:
    Hade gärna också velat få lite solskenshistorier för har likadan oro.. 💕
    Jag förstår, har du haft missfall? Det är så hemskt för att man sitter och söker svar men finns inte så många svar att få tyvärr..
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (S) skrev 2024-12-28 07:42:09 följande:
    Jag förstår, har du haft missfall? Det är så hemskt för att man sitter och söker svar men finns inte så många svar att få tyvärr..
    Ja totalt fyra stycken tidiga.. 😒 

Har fått cyclogest utskrivet som jag ska äta efter ägglossning nästa gång vi försöker. Hört att det hjälpt andra, så hoppas det kommer funka för mig med 🙏🏼
  • Anonym (S)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-12-28 11:34:29 följande:
    Ja totalt fyra stycken tidiga.. 😒 

Har fått cyclogest utskrivet som jag ska äta efter ägglossning nästa gång vi försöker. Hört att det hjälpt andra, så hoppas det kommer funka för mig med 🙏🏼
    Jaha okeey, vad är de för nått? Hoppas att det funkar för dig! 
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (S) skrev 2024-12-28 18:59:04 följande:
    Jaha okeey, vad är de för nått? Hoppas att det funkar för dig! 
    Det är progesteron, vilket är något man kan ha för lite av om det är så att man får tidiga missfall💕 det är det som gulkroppen ska producera för att man ska få behålla graviditeten
  • Anonym (S)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-12-29 08:53:59 följande:
    Det är progesteron, vilket är något man kan ha för lite av om det är så att man får tidiga missfall💕 det är det som gulkroppen ska producera för att man ska få behålla graviditeten
    Okey! Tog du blodprover för att få det utskrivet eller valde gynekologen att skriva ut pga upprepade missfall? 👍
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (S) skrev 2024-12-29 09:21:46 följande:
    Okey! Tog du blodprover för att få det utskrivet eller valde gynekologen att skriva ut pga upprepade missfall? 👍
    Fick det utskrivet pga upprepade missfall 😊 

Planerar för att ta blodprov så fort jag plussar nästa gång med, kolla hur det ligger till sköldkörtelhormonerna,  TPO-antikroppar och progesteron. En barnmorska jag pratade med för ett tag sen sade att sköldkörtelhormonerna kunde ändras till det dåliga när man väl bli gravid, så viktigt att kolla de med. Kommer betala för att göra det hos testmottagningen 
  • Anonym (S)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-12-29 10:29:41 följande:
    Fick det utskrivet pga upprepade missfall 😊 

Planerar för att ta blodprov så fort jag plussar nästa gång med, kolla hur det ligger till sköldkörtelhormonerna,  TPO-antikroppar och progesteron. En barnmorska jag pratade med för ett tag sen sade att sköldkörtelhormonerna kunde ändras till det dåliga när man väl bli gravid, så viktigt att kolla de med. Kommer betala för att göra det hos testmottagningen 
    Jag förstår, i min förra graviditet så fick jag Levaxin för sköldkörtelshormon problem, dom tog dom blodproverna a tidigt i graviditeten och fick dom kanske v.8 👍

Bra att du har koll iallafall! Håller tummarna!
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (S) skrev 2024-12-29 15:30:11 följande:
    Jag förstår, i min förra graviditet så fick jag Levaxin för sköldkörtelshormon problem, dom tog dom blodproverna a tidigt i graviditeten och fick dom kanske v.8 👍

Bra att du har koll iallafall! Håller tummarna!
    Sedärja! kanske du behöver ta en check på dem med nästa Gång du plussar😊 

Ja jag har vart inne och snurrat på en del amerikanska sidor för hitta lite mer info kring vad man kan göra! tack Dito! 
Svar på tråden Två tidiga missfall på rad, solskenshistorier tack!!