• Anonym (TS)

Varför lägger man inte in mer kurslitteratur på universitetet?

Jag undrar varför man inte lägger in mer kurslitteratur på universitetet? 

Träffar så många som studerar heltid, på detta har ett heltidsjobb och lägger inte mer än max 10 timmar i veckan på sina heltidsstudier och klarar sig bra. 

Jag själv kan relatera, när jag studerar så behöver jag läsa betydligt mer än bara kurslitteraturen för att känna att det ens ska bli intressant men det här är böcker jag söker upp utöver studierna. Skulle jag bara göra det jag förväntas skulle det kännas värdelöst och med tanke på hur många som inte läser heltid fast det är heltid så borde det inte vara ett problem att ge mer fördjupade kunskaper?

Tänk er lärare eller socionomer som skulle kunna få mer kunskap om barn med särskilda behov, hur hedersrelaterat våld kan se ut och allt möjligt som man hela tiden pratar om att det här behöver lärare/socionomer mer kunskap om.

Lägg till extra litteratur utan att ha fler år. Om man kan ägna 10 timmar i veckan tyder på att folk ha det för chill. 

• Svar på tråden Varför lägger man inte in mer kurslitteratur på universitetet?
  • Hjelm

Just nu kommer ju flera rapporter som visar att högskoleelever inte klarar av att läsa böcker. Det är för avancerat. Och det är alltså sagt av människor som valt att studera på högsta nivå. Ur led är tiden...

• Anonym (J)

Hur vet du att det förhåller sig så? Vad har du för utbildning och yrke som gör att du kan uttala dig om detta?

• Anonym (J)
    Hjelm skrev 2024-12-19 23:53:15 följande:

Just nu kommer ju flera rapporter som visar att högskoleelever inte klarar av att läsa böcker. Det är för avancerat. Och det är alltså sagt av människor som valt att studera på högsta nivå. Ur led är tiden...

Detta stämmer naturligtvis inte, det vet vi som läst på universitetet. Men länka gärna till rapporterna du menar. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-12-19 23:58:46 följande: