• Anonym (anonym)

Fru som aldrig vill ha sex

Är gift sedan många år och har vuxna barn. Både jag och min fru börjar närma oss 60.

Livet rullar på och vi har det bra bortsett från att det är stendött på sexfronten. Sist vi hade sex var för ett år sen.

Frun är trött, hinner inte, kan inte, orkar inte.

Vad gör man? Ska man bara acceptera läget och finna sig i att aldrig mer ha sex eller sex högst en gång per år? 

• Svar på tråden Fru som aldrig vill ha sex
  • Dexter dot com

Vad är orsaken till att hon inte tar tag i sitt mående? Låter ju som ursäkter för att hon inte är attraherad av dig längre.

• Anonym (ManMan)
    Anonym (anonym) skrev 2024-12-20 01:39:16 följande:

Är gift sedan många år och har vuxna barn. Både jag och min fru börjar närma oss 60.

Livet rullar på och vi har det bra bortsett från att det är stendött på sexfronten. Sist vi hade sex var för ett år sen.

Vad gör man? Ska man bara acceptera läget och finna sig i att aldrig mer ha sex eller sex högst en gång per år? 

Ja, faktiskt. Allt har sin tid. 

Kan tycka att det är rätt märkligt med äldre som måste ha sex hela tiden. 

Tycker själv det slutade vara kul någonstans i 30-års åldern. Sedan dess klarar jag mig bra utan.
  • Anonym (ManMan)
    Dexter dot com skrev 2024-12-20 05:00:34 följande:

Vad är orsaken till att hon inte tar tag i sitt mående? Låter ju som ursäkter för att hon inte är attraherad av dig längre.

Den kommentaren var varken schysst eller trovärdig. 

Lägg inte över ansvaret för TS frus mående på TS.
  • Anonym (Kent)
    Anonym (ManMan) skrev 2024-12-20 05:02:28 följande:
    Ja, faktiskt. Allt har sin tid. 

Kan tycka att det är rätt märkligt med äldre som måste ha sex hela tiden. 

Tycker själv det slutade vara kul någonstans i 30-års åldern. Sedan dess klarar jag mig bra utan.
    Hur klarar man sig utan sex?
    Så klart vi äldre ska ha sex är själv 70+ och har ett underbart sexliv.
    Vad är orsaken att du inte har kul med sexet.
  • Anonym (ManMan)
    Anonym (Kent) skrev 2024-12-20 05:37:18 följande:
    Jag är mer förundrad över att man tycker att det är kul som 70 åring faktiskt.
    Fast absolut inget fel med det.

Om någon tycker att det är kul även som äldre så kör på om man har en likasinnad partner. Finns ingen anledning att hålla på bara för att men inte heller någon anledning att sluta bara för att.

Om man däremot är 60+ och har en partner som inte är lika på som man själv är, då tycker jag att man ska ha överseende med det. 
  • Anonym (ManMan)
    Anonym (Kent) skrev 2024-12-20 05:37:18 följande:
    Tycker den största fördelen som man att största fördelen med att bli gammal är att man inte tänker på sex hela tiden. Man blir mer klar i hjärnan.

Varför skulle man inte klara sig utan det? Jag förstår faktiskt inte. Säkert 50-procent av Sveriges befolkning är singlar. Det är knappast så att de dör.
  • Anonym (U)

Är nog inte så mycket att göra. Är väl helt normalt att kvinnor tappar sexlusten efter klimakteriet. Har ni det bra i övrigt så hade jag bara gillat läget. 

• Anonym (Villiga Vera)
    Anonym (ManMan) skrev 2024-12-20 05:53:20 följande:
    Jag är mer förundrad över att man tycker att det är kul som 70 åring faktiskt.
    Fast absolut inget fel med det.

Om någon tycker att det är kul även som äldre så kör på om man har en likasinnad partner. Finns ingen anledning att hålla på bara för att men inte heller någon anledning att sluta bara för att.

Om man däremot är 60+ och har en partner som inte är lika på som man själv är, då tycker jag att man ska ha överseende med det. 
    Jag har aldrig haft så bra sex som nu efter 50.

Klimakteriet slår åt andra hållet för vissa av oss.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (anonym) skrev 2024-12-20 01:39:16 följande:

Kan bara tala för mig själv. Jag var i samma sits för några år sedan. För min del ledde det till depression och elände. Min ventil blev att börja umgås med andra kvinnor vid sidan av. Efter några år tog jag tag i det och vi separerade.
    Idag lever jag lyckligt med en ny kvinna och mår bättre än på hur länge som helst.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (ManMan) skrev 2024-12-20 05:53:20 följande:
    Du tycker alltså att det är ok att kanske leva i 20-30 år av sitt liv som olycklig och miserabel?

Nä, är det slut på sexandet mellan två parter där den ena fortfarande har stort sexbehov, kommer det bara att leda till elände. Bättre att bryta upp.
Svar på tråden Fru som aldrig vill ha sex