• Anonym (Längtan)

Svårt att bli gravid.

Hej på er. 

Jag går rakt på sak. Jag och min man har försökt bli gravida över ett år nu. Jag är 27 och han 32 år. 

Detta är så otroligt jobbigt då vi längtar efter barn. Vi har blivit kallade för att testa hans sperma och även mig. Jag är så nervös. 

Så till frågan? ni som haft svårt för att få barn. Hur gick det för er? behövde ni göra IVF eller lyckades ni utan? 

Jag har tagit letrozol i tre månader men inget har hänt. Har någon av er testat det? Tacksam för alla som svarar!

• Svar på tråden Svårt att bli gravid.
  • Miatheone

Hejsan, Hoppar in här. Har i snart 3år nu försökt få till ett syskon utan att lyckas. Kört en enkelkur med letrozol som inte gav någonting. Ska nu denna cykel köra dubbeldos letrozol och hoppas då på att det ska bli ägglossning 😀

• Anonym (M)
    Anonym (Längtan) skrev 2024-12-20 22:30:21 följande:
    Svårt att bli gravid.

Hej på er. 

Jag går rakt på sak. Jag och min man har försökt bli gravida över ett år nu. Jag är 27 och han 32 år. 

Detta är så otroligt jobbigt då vi längtar efter barn. Vi har blivit kallade för att testa hans sperma och även mig. Jag är så nervös. 

Så till frågan? ni som haft svårt för att få barn. Hur gick det för er? behövde ni göra IVF eller lyckades ni utan? 

Jag har tagit letrozol i tre månader men inget har hänt. Har någon av er testat det? Tacksam för alla som svarar!

Har du börjat äta några tillskott under tiden ni försökt? För att optimera äggkvalite 
  • Anonym (Atte)

Vi blev gravida och fick barn efter ett års intensiva försök. Blev gravid en gång tidigare också det efter ett års försök men det blev missfall. Innan de två graviditeterna hade vi oskyddat sex i fem år utan att aktivt försöka bli gravida, pluggade och hade inte fast jobb osv. Hade givetvis välkomnat en graviditet under den tiden, men vi försökte inte aktivt och körde avbrutet under mitten av cykeln. 
    Cyklerna har aldrig varit exakt lika långa så är säker på att vi prickade ägglossning några gånger under de åren vi inte aktivt försökte också, på slutet innan vi började aktivt var det en besvikelse att mensen kom och jag annade redan då att det skulle ta tid och var rädd att det inte skulle gå. När det inte heller gick med aktiva försök gjordes utredningar som inte hittade någon förklaring och tanken var ivf. Sen blev vi ju gravida med missfallet och skulle försöka på egen hand ett år innan ivf var aktuellt. Precis när det året gått så kom pluset på stickan ❤️
    Vet inte om vi räknas till de som har svårt att få barn, vi har ett nu och det kanske bara tog tid. 

Jag hoppas ni får er bebis med eller utan ivf 🙏❤️

Svar på tråden Svårt att bli gravid.