• Harnok

Hur träffar man någon idag?

Tror ni också att idag 2024 är det svåraste perioden att träffa någon på? Det tror jag. Jag är snart 40 år och har aldrig haft en flickvän och det är ett sår i mitt hjärta. Jag längtar så otroligt mycket efter att ha någon att krama och mysa med. Se en film tillsammans med och inte ensam varje kväll.

Hur träffar man någon idag egentligen? Via gemensamma vänner träffar jag ingen, på nätet får jag inte en enda matchning och finns inga singlar på jobbet. Hur ska man träffa någon?

• Svar på tråden Hur träffar man någon idag?
  • Anonym (Tips från coachen)

Kvällskurser, föreningar, sociala tillställningar ute.

• Anonym (För kvinnor? Jobbet!)

Män får helst inte ragga på jobbet, men jag vill gärna ge det tipset till kvinnor innan allt blir jämställt och jobbigt och vi inte heller får ragga på jobbet längre.

Så många fördelar, man känner redan snubben kanske sedan flera år tillbaks och man vet att han inte är farlig.

• Anonym (Aldrig)
    Anonym (För kvinnor? Jobbet!) skrev 2024-12-22 20:15:06 följande:

Män får helst inte ragga på jobbet, men jag vill gärna ge det tipset till kvinnor innan allt blir jämställt och jobbigt och vi inte heller får ragga på jobbet längre.

Så många fördelar, man känner redan snubben kanske sedan flera år tillbaks och man vet att han inte är farlig.

Absolut det sämsta rådet, och ett grisigt beteende från folk som inte har någon självkontroll och beter sig som fjortisar. Och nej, man känner inte en kollega så djupt. Man känner egentligen aldrig någon på riktigt.

På en arbetsplats arbetar man först och främst. Hoppas arbetsgivare blir hårdare med regler angående detta. Det är så jävla oprofessionellt. Då kan man ta kontakt utanför jobbet. Risken finns ju att det spricker 
     Och då blir det lagom kul på jobbet. Så nej 

Börja po kurser, titta på events inom din kommun. Hobbies.
  • Anonym (Erfaren_man)

Dejtingappar funkar bara för den lilla gruppen ?högstatusmän?. 

Satsa på föreningslivet! Var tror du att din typ av drömkvinna håller till på sin fritid? Sök dig dit. 

• Anonym (Mimmi)
    Harnok skrev 2024-12-22 19:49:20 följande:
    Hur träffar man någon idag?

Tror ni också att idag 2024 är det svåraste perioden att träffa någon på? Det tror jag. Jag är snart 40 år och har aldrig haft en flickvän och det är ett sår i mitt hjärta. Jag längtar så otroligt mycket efter att ha någon att krama och mysa med. Se en film tillsammans med och inte ensam varje kväll.

Hur träffar man någon idag egentligen? Via gemensamma vänner träffar jag ingen, på nätet får jag inte en enda matchning och finns inga singlar på jobbet. Hur ska man träffa någon?

Ja, klarade du inte för 20 år sedan så finns nog inget hopp idag. 

• Anonym (Tjena)
    Anonym (Aldrig) skrev 2024-12-22 20:19:26 följande:
     Absolut det sämsta rådet, och ett grisigt beteende från folk som inte har någon självkontroll och beter sig som fjortisar. Och nej, man känner inte en kollega så djupt. Man känner egentligen aldrig någon på riktigt.

På en arbetsplats arbetar man först och främst. Hoppas arbetsgivare blir hårdare med regler angående detta. Det är så jävla oprofessionellt.
    Annars gåre? Skrattande
  • Anonym (Man)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-12-22 20:40:43 följande:

Dejtingappar funkar bara för den lilla gruppen ?högstatusmän?. 

Satsa på föreningslivet! Var tror du att din typ av drömkvinna håller till på sin fritid? Sök dig dit. 

Stämmer inte alls
  • Anonym (För kvinnor? Jobbet!)
    Anonym (Aldrig) skrev 2024-12-22 20:19:26 följande:

På en arbetsplats arbetar man först och främst. Hoppas arbetsgivare blir hårdare med regler angående detta. Det är så jävla oprofessionellt. Då kan man ta kontakt utanför jobbet. Risken finns ju att det spricker 
     Och då blir det lagom kul på jobbet. Så nej 

Börja po kurser, titta på events inom din kommun. Hobbies.
    Men ursäkta mig då för att jag vill vara vän först och behöver känna mig trygg innan jag vågar flirta med någon och man känner väl sina manliga kollegor bättre än någon snubbe man möter på en kvällskurs?
  • Tow2Mater

Åk ut och res, själv. Du kommer träffa mycket olika folk om du är öppen för att prata med alla. Och du kommer ifrån vardagens lunk, vilket kan göra det lättare med kontakter bara det.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-22 20:45:12 följande:

Ja, klarade du inte för 20 år sedan så finns nog inget hopp idag. 

Håller med.  Det blir definitivt betydligt svårare att träffa någon ju äldre man blir.   
    Inte minst pga kvinnors förfall men även att många är väldigt rotade och man har en historik av förhållanden så man har väldigt höga krav för att gå in i en ny relation.
  • Anonym (Skalfasader)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-22 22:39:02 följande:
    Håller med.  Det blir definitivt betydligt svårare att träffa någon ju äldre man blir.   
    Inte minst pga kvinnors förfall men även att många är väldigt rotade och man har en historik av förhållanden så man har väldigt höga krav för att gå in i en ny relation.
    Eller så beror det på ditt eget förfall. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Skalfasader) skrev 2024-12-22 22:47:12 följande:
    Eller så beror det på ditt eget förfall. 
    Jag är i bättre form än när jag var yngre. När jag pratar om förfall pratar jag främst om kvinnors vikt ökar med åldern.  Samt att många har inte tagit hand om sin hy och solade för mkt ... Det sätter sina spår.
  • Anonym (J)

Se till att du träffar människor, intressera dig för människor tacka aldrig nej till saker (till aktiviteter, du förstår vad jag menar) vare sig det är män eller kvinnor. Omge dig med människor. Till slut faller saken på plats.

• Anonym (Gift)

Man tittar efter inre egenskaper istället för de yttre. Snygga kvinnor särskilt yngre är oftast mindre trevliga än äldre och lite fulare. 

Svar på tråden Hur träffar man någon idag?