• Anonym (Man undrar ju...)

Hård knöl vid ändtarmen.

Hej, 

Har i perioder i livet haft problem med magen och haft hemorrojder. Har en del skinnflikar (vissa större och andra mindre) som minne av mina magproblem.

Upptäckte för ett par veckor sen en liten knöl i bakkant av analen (på utsidan).  Den är liksom inbäddad i skinnet / huden och i när jag känner den är den hård, men ömmar inte. Tittar jag mig i spegeln så kan jag se att den ser blå / lilaaktig ut. 

Storleksmässigt är den som en ärta, kanske något mindre. 

Någon som har liknande erfarenhet, eller någon tanke på vad det kan vara? 

• Svar på tråden Hård knöl vid ändtarmen.
  • Anonym (.)

Är säkert det också en hemmorojd. Smörj med Scheriproct eller xyloproct eller vad du har hemma. Jag hade långvariga diarréer i somras. Fick en spricka först Kände inga hemmorojder men så en dag kände jag en sån där. Smörjde Scheriproct på den och efter typ 2 veckor minskade den och sen var den poff borta bara. Låter exakt som din på beskrivningen. 

• Anonym (D)

hade en knöl typ 6 månader sedan försvann det av sig själv

• Anonym (Man undrar ju...)

Tack för svar, känns ju hoppfullt att ni varit med om liknande och fått bukt med det. 

Är som  ni säger, säkert hemorojd eller liknande. Kommer bli ljusröda blodstänk när jag torkar mig. 

Ska testa Sheriproct och se om det hjälper. Har testat Xyliproct utan att det hjälpt.

• Anonym (.)

Hur går det för dig TS? Själv fått en ny nu som kliar och svider lite. 

Svar på tråden Hård knöl vid ändtarmen.