• Anonym (Diana)

Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?

Hej allihopa och god jul.
    jag är en kvinna som är 38 år, singel, jag tycker jag ser bra ut men det går sjukt dåligt med dejtandet. Jag sitter hemma ensam när alla mina vänner har sina barn och har det mysigt och underbart. Jag älskar jul, jag vill ha allt det.

Jag tycker att det är en fruktansvärd känsla sitta hemma familjelös. 

om det är nån som brukar vara ensam
    över jul, vad brukar ni göra? 

• Svar på tråden Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?
  • R3al

Svårt!  Men dejta för fan när du är på botten, du lär bara dejta botten då. 

GOD JUL! 

Äg den ensamma Julen och börja dejta när du kan äga att du är den du är! 

Knäpp
  • Anonym (Diana)
    R3al skrev 2024-12-23 01:52:42 följande:

Svårt!  Men dejta för fan när du är på botten, du lär bara dejta botten då. 

GOD JUL! 

Äg den ensamma Julen och börja dejta när du kan äga att du är den du är! 

I? m trying tro mig, det är inte så lätt i Stockholm.
    Trött också på att få hjärtat krossat.

brukar älska jul, hatar jul nu, 
    godjul!

• R3al

Som sagt äg ensamheten! 

Jag som trygg snubbe kommer inte jaga efter dig och du är desperat! 

Knäpp
  • per77

Det spelar ingen roll hur man ser ut, det är hur man är som person som kommer att avgöra. Snygga tjejer /kvinnor är oftast mindre trevliga än de mindre snygga. Trevligheten vinner i längden och är den man bygger en relation på. Dessutom är det game over efter 40 för de flesta iallafall. 

Vad gäller julen så är det tråkigt men varit med om det och bara att göra det bästa av det. Inte känna skuld utan acceptera att det blviit så. Köpa lite god mat och göra mysigt för sig själv. 

Börja titta efter en persons inre egenskaper istället för det yttre så kommer du att hitta mer kvalitet och allt du söker. 

• Freddie K

Jag brukar gå hem till mamma en stund. Äta lite och se på Kalle, sen går jag hem och gör ingenting. På nyår brukar jag sitta ensam, vilket är ganska skönt ändå.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym
    per77 skrev 2024-12-23 04:58:07 följande:

Det spelar ingen roll hur man ser ut, det är hur man är som person som kommer att avgöra. Snygga tjejer /kvinnor är oftast mindre trevliga än de mindre snygga. Trevligheten vinner i längden och är den man bygger en relation på. Dessutom är det game over efter 40 för de flesta iallafall. 

Vad gäller julen så är det tråkigt men varit med om det och bara att göra det bästa av det. Inte känna skuld utan acceptera att det blviit så. Köpa lite god mat och göra mysigt för sig själv. 

Börja titta efter en persons inre egenskaper istället för det yttre så kommer du att hitta mer kvalitet och allt du söker. 

Klart att det spelar roll hur man ser ut!

Ögat vill också ha sitt.  Och 40 är ingenting. Varför är du så negativ och sorglig?
  • Dexter dot com

Vet dina vänner om att du ska vara ensam och tycker det är jobbigt? Då tycker jag det är riktigt sorgligt att dom inte bjudit in dig att fira med dom.

• Anonym (Skild killkompis)

Jag skall spendera julen med en skild killkompis, han är nästan lika tragisk och deprimerad som mig och jag hoppas på att få ligga.

• Anonym (Omtanke)

Här kommer en stor kram (undviker styrkekram:)
    Undrar också om du har någon vän eller annan släkt eller bara någon att vara med en stund på julen? Eller är det bara det att vara med tex föräldrar och utan din egna familj som är jobbigt?

Det att dejta på julafton är ingen dum idé. Här handlar det ju om att bara få träffa andra människor en stund.

Jag är 48 och har dejtat män i din ålder. Orsaken till att de vill dejta någon som är tio år äldre är att de menar att kvinnor i deras egen ålder är för svåra att inleda något med. Att det stressas på och mestadels pratas om barn från första dejten. Lyllos män säger jag som kan luta sig tillbaka och slippa tänka på fertiliteten.

Se till att hitta en grupp på tex fb som ses på jul. Eller en trevlig dejt, som inte behöver vara mer än bara umgås  någon i samma situation. Sen ser du till att nästa år ger dig det du önskar. En familj kan ju tex vara en man som är mer mogen och redan själv har barn.

• Anonym (Kärlek)
    Anonym (Skild killkompis) skrev 2024-12-23 07:36:21 följande:

Jag skall spendera julen med en skild killkompis, han är nästan lika tragisk och deprimerad som mig och jag hoppas på att få ligga.

Du hoppas inte på kärlek? 
Svar på tråden Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?