• Anonym (Prutt)

Gaser och orolig mage

Hej. Har haft problem sedan några år tillbaka med gaser i magen. Det började milt med endast lite mer gaser än vanligt men har på senare gått över till rubbade toalettvanor, stress och mycket gaser speciellt på morgon/kvällskvisten. Det största problemet för mig är att stressen uppkommer vid toalettbesök när det är folk utanför i närheten då det oftast låter en del 😅. detta blir ju en väldans stress som leder till att jag endast kan gå på toaletten när jag är ensam ?> blir att jag håller mig ?> ond spiral osv osv. Däremot när jag varit ensam under en kort period så blir jag mindre gasig vilket måste tyda på att det är stress som gör att det blossar upp? är det någon som är/ har varit i samma sits? Hur har ni löst detta problemet? 

• Svar på tråden Gaser och orolig mage
  • Anonym (gb)

Ändra din diet. Uppsök en dietist om du är osäker på hur du tar det hela vidare.

Det är inte naturligt att gå omkring med gasig, uppblåst mage till vardags. Tvärtom så är det snarare magens sätt att säga till dig att du äter fel mat eller möjligen överäter, vilket många tyvärr gör idag.

• Anilewe

Jag har liknande problem och jag använder inte toalett på jobbet?Jag vet att det är dumt, men det bara funkar inte.   när nån är i närheten.

Detta hjälper mig:
    - dricka varmt vatten på morgonen
    - tränning
    -minska socker
    - äta mindre makaroner och ris och vit bröd
    - supplement med bra bakterier

• Anonym (Prutt)
    Anilewe skrev 2024-12-25 21:51:36 följande:

Jag har liknande problem och jag använder inte toalett på jobbet?Jag vet att det är dumt, men det bara funkar inte.   när nån är i närheten.

Detta hjälper mig:
    - dricka varmt vatten på morgonen
    - tränning
    -minska socker
    - äta mindre makaroner och ris och vit bröd
    - supplement med bra bakterier

Spännande med varmt vatten. hur går det till och hur mycket dricker du? 
Svar på tråden Gaser och orolig mage