• ellibell

Manlig sterilisering

Att jag har pms kan ju spela in men? jäklar vad sur jag blev på maken nu ikväll. Han kan inte tänka sig att sterilisera sig. Jag har inte försökt tvinga honom, men bett honom tänka på det. Han vill inte göra det eftersom det kan göra ont, och eftersom man inte kan ha sex på ett litet tag efteråt, och eftersom första utlösningen kan kännas konstig. Vill han använda kondom? Nej! Han bara utgår ifrån att jag ska gå på något preventivmedel resten av mitt fertila liv.

Alternativt riskera att behöva föda igen(det gör ju däremot inte alls ont?) eller genomgå en abort(garanterat smärtfritt det med). Och pratar man med folk runt omkring verkar det vara standard? Jag tycker det är så dåligt.

Tips? Erfarenheter? 

• Svar på tråden Manlig sterilisering
  • Anonym (H)

Du borde sterilisera dig , inte försöka få en annan person att sterilisera sig mot sin vilja.

• Anonym (an)

Han  kanske vill ha fler barn i framtiden? Ibland är man inte med samma person hela livet.

Om du är 100% säkert att du vill inte ha fler barn, då du kan göra det. 

om du vill inte ta hormoner hela livet, då han ska anpassa sig och använda kondom. 

Jag tror att män antar sterilisering som hot mot deras mänsklighet. 😂

• Anonym (Hm)
    Anonym (H) skrev 2024-12-25 22:48:55 följande:

Du borde sterilisera dig , inte försöka få en annan person att sterilisera sig mot sin vilja.

Det är ett större ingrepp på en kvinna.
  • Anonym (H)

Ska TS sterilisera sig eller ska alla män sterilisera sig hon ska ha sex med i framtiden? 

Det är ej relevant att det är en större ingrepp på en kvinna om den andra personen inte vill sterilisera sig.
    Alla kan bara bestämma över sin egen kropp.

TS kan sterlisera sig , låta bli att ha sex eller skydda sig.

Anonym (Hm) skrev 2024-12-25 23:19:47 följande:
  • Hjelm

Är du 100 procent säker på att du inte vill ha fler barn, är det DU som ska sterilisera dig.
    Du kan omöjligt kräva att någon annan ska göra ett ingrepp i sin kropp för din skull.
    Lika lite som han skulle kunna kräva abort av dig, kan du kräva sterilisering av honom.
    Du får själv se till att du inte blir gravid.

• Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2024-12-25 23:59:09 följande:

Ska TS sterilisera sig eller ska alla män sterilisera sig hon ska ha sex med i framtiden? 

Det är ej relevant att det är en större ingrepp på en kvinna om den andra personen inte vill sterilisera sig.
    Alla kan bara bestämma över sin egen kropp.

TS kan sterlisera sig , låta bli att ha sex eller skydda sig.

Ska mannen sterilisera sig eller ska alla kvinnor sterilisera sig han ska ha sex med i framtiden?

Mannen kan sterlisera sig , låta bli att ha sex eller skydda sig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Coco) skrev 2024-12-26 00:11:52 följande:
    Ska mannen sterilisera sig eller ska alla kvinnor sterilisera sig han ska ha sex med i framtiden?

Mannen kan sterlisera sig , låta bli att ha sex eller skydda sig.
    Givetvis , men det är TS som startade tråden och inte hennes man!

Så du kan bara svara till TS här och inte hennes man.
    Vad hon har för valmöjligher...
    Hon kan inte tvinga mannen till någonting. 
    Så din åsikt att vad mannen ska göra hjälper inte här. 

Skulle TS man eller vilken annan man starta en tråd om att han är sur för att hans fru vill inte sterilisera sig mot sin vilja skulle jag svara samma sak.

Personen i fråga bör sterilisera sig , inte försöka någon annan att sterilisera sig mot sin vilja.

Vad personen har för kön är inte relevant.
    Alla har rätt att bestämma över sin kropp. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-25 23:19:47 följande:
    Ja det är ett större ingrepp på en kvinna, ett ingrepp som sker i dag via titthålskirurgi..

Även om det är så, så är det ingen ursäkt/förklaring till att kräva att mannen skall sterilisera sig.

Det som är rimligt och man kan ställa krav på är att mannen tar sitt ansvar för detta med preventivmedel, och inte bara lägger över det hela på kvinnan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anki)

Min man har steriliserat sig. Det är väldigt vanligt I det land vi bor att man gör det när man är klar med barn. Anledningen till att mannen ofta gör det är för att det är mindre ingrepp och billigare än att göra det på kvinnan. 

Svar på tråden Manlig sterilisering