• Fairy

Spelande leksak på natten...

Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men känner att jag vill prata av mig lite.
    Har ibland främst under sena kvällar och på nätterna känt en obehaglig känsla av att jag och sonen inte är ensamma. (Min sambo jobbar nätter) Har försökt skaka bort känslan och tänkt att jag bara inbillar mig saker, då känslan bara kommer då jag är ensam hemma med pojken. Men så igår kväll/natt kom den obehagliga känslan över mig när jag tittade på TV efter att min sambo åkt till jobbet. Stängde då av TV:n och satte mig mig vid datorn. När jag suttit där i en stund (kanske 30min) hör jag hur min sons leksak (en sån som man trycker på för att höra en melodi) börjar låta i ett av sovrummen. Dörren till rummet var stängt och ljusen släckt i rummet. Ingen fanns i rummet. Med hjärtat i halsgropen smyger jag till den stängda dörren och öppnar den. Altt var som vanligt förutom leksaken som spelade melodin. Försöker hitta en logisk förklaring till det hela typ. att batterierna kanske är på väg att ta slut eller så, men leksaken verkar fungera precis som den ska. Känner lite oro inför den kommande natten...

• Svar på tråden Spelande leksak på natten...
  • My Lovely Little Lumps

kan vara ett "spöke" låter ju som det.
    d kan om du vill be det som är där att gå att det är ditt hem och den är ovälkommen o att han ska följa ljuset istället för att bråka med er

• Monstermamman

Känner igen känslan!
    Sonen har en Rangatanga, en sån apa som låter när man klämmer här och där på den.
    Det var ett tag som den mitt i allt började låta fast den var ensam nere på nedrevåningen, kan ju säga att jag blev duktigt skraj varje gång.

• Fairy

Det är vår lilla sons rum, men han sover i vårt rum ännu. Så ingen sov i rummet. Tycker att det känns obehagligt.

Monstermamman: Hände det ofta?

• My Lovely Little Lumps

kanske barnets skyddare? fats nej då ska inte vara obehagligt...
    vi hade så i vår gamla lägenhet. men jag gjorde som jag skrev ovan

• Monstermamman

Det var en period som det hände rätt ofta men sen slutade det mitt i allt och nu har jag inte hört nåt på länge!

• Fairy

My Lovely Little Lumps : Fungerade det?

Det konstiga är ju att vår lägenhet inte är så gammal, kanske max 15år. Trodde att det bara spökade i gamla hus...

• Fairy

Det jobbiga är ju att jag är ensam hemma med sonen. Hade god lust att ringa sambom hem mitt i natten... Satt länge vid sonen spjälsäng efter det och bara tittade på när han andades.
    Hade lust att ha en nattlampa tänd hela natten, men övertalade mig själv att släcka och försöka tänka på annat. Somande till slut med lampan släckt.

• My Lovely Little Lumps

spöken behöver inte bara bo i gammalt dom kan följa med från gamla ställen man bott på eller så kan det bero på vart det huset ni bor är byggt, kan vara någon om vill ha hjälp ja många alternativ.
    mitt funkade faktiskt...
    fast sen senare kom det något annat fast det var mest bus så inget jag brydde mig om, jag vaknade bland annat en natt av att jag hade ett tuggummi i naveln haha

• Fairy

Vill påpeka att jag inte varit "mörkrädd" förr.

Svar på tråden Spelande leksak på natten...