• Anonym (???)

Tycker ni han är skum?

Vi möttes på TINDER och följer varandra på sociala medier nu där vi också har vår kontakt.

Det känns lite som att han är väldigt svartsjuk av sig och vill ha kontroll.

Eller vad tycker ni?

Jag kan ta några exempel. 

Dagen efter vi fick kontakt skriver han 6 på morgonen när jag ligger och sover.

-Jaha. Ingen god morgon ifrån dig. Fan vad snålt haha.

Senare under dagen frågar han.

-Hur ska vi göra med oss? 

Jag svarar då att det får tiden utvisa.

I tisdags på julafton frågar han mig om jag firar jul. Jag svarar nej att jag inte tycker om högtider.

Då undrar han hur det blir om vi gifter oss en dag eftersom hans familj firar jul.

Senare under kvällen sitter jag hemma. Jag blir lite partysugen så jag sätter på lite musik och häller upp ett glas vin. Och det tyckte han inte alls om.

Först anklagade han mig för att inte vara hemma. 

-Vad gör du? Du är ju inte ens hemma.

Jag svarar att jag är det.

Sen säger han att det inte ser så hälsosamt ut att jag sitter hemma ensam och dricker.

Dagen efter, igår då, skriver han och undrar hur jag har det. 
    Jag svarar att allt är bra och att jag är på gymmet.

Han frågar 
    -Kunde du bete dig igår då?

Jag svarar ja och undrar vad han menar.

Han svarar
    -Svårt att tro. Men jag hoppas. 

Jag svarar att jag inte vet vad han menar.

Han svarar
    -Du var skum. Om du inte kan bete dig när du dricker så drick inte. Jag vill inte att du ska dricka.

Jag undrar på vilket sätt jag var skum. Han läser meddelandet men svarar inte. Och idag har han varit helt tyst.

Jag antar att han är sur. Men jag fattar inte ens varför??

• Svar på tråden Tycker ni han är skum?
  • Anonym (Kimchi)

En hel skog av varningsflaggor. Backa medan du kan och inte farit illa. Vem är han att påstå att du inte kan bete dig och att du druckit vin ensam. Han försöker redan nu kontrollera dig. Var du är och vad du gör. Hade han inga frågor om vem som var på gymmet och vilka övningar du körde? Nej vet du vad? Av det du berättar så känns det inte bra. Var rädd om dig. 

• Anonym (Flagg)

Usch, låter som en exdejt till mig. Han blev riktigt jobbig när jag avslutade. Mitt råd: avsluta det där innan det börjat.

• Anonym

Utövar han någon religion, aktivt? Bara funderade på om det kunde bidra till hans uppfattningar om äktenskap, högtider, förhållande mellan könen och alkohol. Gissning, såklart.
    Oavsett, baserat enbart på ditt inlägg så ger han ju intrycket av "extrem". "Knäpp".

• Anonym (???)

Glömde skriva angående gymmet.
    Jag planerade att åka med en tjejkompis. Först skrev hon att hon inte kunde så jag drog dit själv. När jag väl kom till gymmet så skrev hon att hon kunde komma så jag satt inne på gymmet och väntade på henne eftersom jag ville träna ihop med henne. Jag väntade typ en halvtimme och sen tränade vi nästan i två timmar. Så jag var där i nästan 3 timmar. 

Så precis när jag var klar på gymmet så frågar han hur det går. Jag skrev då att jag var på väg hem och han blev helt ifrån sig.

-VA?! skojar du? HAR DU VARIT I GYMMET I 3 timmar? 

Jag förklarade för honom situationen men jag tror inte han köpte det.

• Anonym (Rob)

Ja, han låter väldigt skum!  
    Anklagade och otrevlig.  Va ser du hos honom egentligen?

• Bagar Bengtsson

Säg att du inte kan vara med någon som verkar ha ett sådant kontrollbehov. Tänk på hur du själv beter dig i början av en relation. Jag tror inte du predikar om hur andra ska leva redan efter några veckor.

Det är inte ens en varningsflagg på denna herre- det är ett BIG NO!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (heh)

Problemet är att du fortfarande svarar. Så. nej det låter inte riktigt troligt

• Anonym (Kvinna...)

Skum???

Han är riktigt obehaglig, läskig och potentiellt farlig. Nej usch ts, bryt det där NU.

• Anonym (H)

Jisses! Han är ju inte ett dugg intresserad av att ha en relation med dig. Han vill göra om dig totalt till hans drömpartner, som inte liknar dig överhuvudtaget.

• Anonym (Xxl)

Jag skulle blockera honom. Det är stora, röda flaggor!

• Goneril

Det är bara att blockera, om du inte gjort det redan. Hsn förtjänar ingen förklaring. Detta rör sig om en kille som är en kontrollfreak, den värsta kategorin.

• Anonym (Eli)

Han verkar mer än bara skum, han verkar inte klok. Bryt med honom nu på en gång!

• Anonym (Stopp)
    Anonym (???) skrev 2024-12-27 00:07:25 följande:
    Tycker ni han är skum?

Vi möttes på TINDER och följer varandra på sociala medier nu där vi också har vår kontakt.

Det känns lite som att han är väldigt svartsjuk av sig och vill ha kontroll.

Eller vad tycker ni?

Jag kan ta några exempel. 

Dagen efter vi fick kontakt skriver han 6 på morgonen när jag ligger och sover.

-Jaha. Ingen god morgon ifrån dig. Fan vad snålt haha.

Senare under dagen frågar han.

-Hur ska vi göra med oss? 

Jag svarar då att det får tiden utvisa.

I tisdags på julafton frågar han mig om jag firar jul. Jag svarar nej att jag inte tycker om högtider.

Då undrar han hur det blir om vi gifter oss en dag eftersom hans familj firar jul.

Senare under kvällen sitter jag hemma. Jag blir lite partysugen så jag sätter på lite musik och häller upp ett glas vin. Och det tyckte han inte alls om.

Först anklagade han mig för att inte vara hemma. 

-Vad gör du? Du är ju inte ens hemma.

Jag svarar att jag är det.

Sen säger han att det inte ser så hälsosamt ut att jag sitter hemma ensam och dricker.

Dagen efter, igår då, skriver han och undrar hur jag har det. 
    Jag svarar att allt är bra och att jag är på gymmet.

Han frågar 
    -Kunde du bete dig igår då?

Jag svarar ja och undrar vad han menar.

Han svarar
    -Svårt att tro. Men jag hoppas. 

Jag svarar att jag inte vet vad han menar.

Han svarar
    -Du var skum. Om du inte kan bete dig när du dricker så drick inte. Jag vill inte att du ska dricka.

Jag undrar på vilket sätt jag var skum. Han läser meddelandet men svarar inte. Och idag har han varit helt tyst.

Jag antar att han är sur. Men jag fattar inte ens varför??

Ts han är inte bara skum. Han vill uppenbarligen kontrollera dig! Avsluta omgående innan det ens är något mellan er. Stora, riktigt stora varningsflaggor över den killen! Det finns gott om killar med sunda värderingar. Ta bort honom från all social media. 
  • Anonym (???)

Jag skrev till honom idag att jag inte är intresserad längre eftersom han verkar vara kontrollerande.

Han blocka mig direkt.

Sa jag nåt fel?

• Anonym (Eli)
    Anonym (???) skrev 2024-12-27 18:45:34 följande:

Jag skrev till honom idag att jag inte är intresserad längre eftersom han verkar vara kontrollerande.

Han blocka mig direkt.

Sa jag nåt fel?

Nej det gjorde du inte. Bra att han blockade dig istället för att börja bråka. Nu slipper du honom förhoppningsvis.
Svar på tråden Tycker ni han är skum?