• Anonym (Tredje)

Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?

Hej! Har för ca 3 veckor sedan fått mitt andra MA i rad och fått skrapas och allt de där. 

Väntar nu på äl så vi kan försöka bli gravida igen..

Fler som fått missfall som önskar bli gravida igen? Kanske vi kan följa varandra :)

• Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?
  • Sooofiaaa

Hej! Ja jag gick igenom MA för 2,5 vecka sen och vill bara veta min cykel så vi kan försöka igen. 

hur gör ni? 

• Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 15:25:00 följande:

Hej! Ja jag gick igenom MA för 2,5 vecka sen och vill bara veta min cykel så vi kan försöka igen. 

hur gör ni? 

Då borde vi ligga i nästan samma vecka. Vilken vecka var du i? 
    Jag hade gått in i v14 igår. Fick se fostret två veckor tidigare och då fanns ett hjärta som slog. 

Vi kör på, väntar inte in ngn mens eller så utan försöker med de samma. Ni?
  • Sooofiaaa

Åh, vad hemskt. vi skulle gått in i vecka 12 nu. Så två veckor diff då. Vi såg inget hjärta, såg att det slutat växa när vi kollade tidigt ultraljud vecka 9. 

vi kör också på, men du har slutat blöda? vet du om du haft ägglossning? 

• Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 21:01:06 följande:

Åh, vad hemskt. vi skulle gått in i vecka 12 nu. Så två veckor diff då. Vi såg inget hjärta, såg att det slutat växa när vi kollade tidigt ultraljud vecka 9. 

vi kör också på, men du har slutat blöda? vet du om du haft ägglossning? 

Det är hemskt att höra, se och förstå att bebis inte finns längre. Så mkt drömmar och planering som försvinner. 

Jag har slutat blöda nu äntligen. Har inte haft äl och när jag kollar sekret känns det långt bort. Vet inte om jag vill börja tempa. Är rädd att jag går upp i det för mkt och efter den här gången vill jag ta det mkt lugnare. Håller koll på äl via sekret och stickor men orkar nog inte med temp. 

Du? Har allt kommit igång för dig?
  • Anonym (S)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-27 10:31:56 följande:
    Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?

Hej! Har för ca 3 veckor sedan fått mitt andra MA i rad och fått skrapas och allt de där. 

Väntar nu på äl så vi kan försöka bli gravida igen..

Fler som fått missfall som önskar bli gravida igen? Kanske vi kan följa varandra :)

Hej! Jag följs gärna åt, jag har fått två tidiga missfall efter varandra och har precis slutat blöda efter andra missfallet så om ca 10 dagar är de ägglossning igen och då försöker vi igen. Håller tummarna för oss alla!
  • Sooofiaaa

Jag har också slutat blöda nu, skönt. Tog ni cytotec? 

jag har testat positivt med ägglossningstickor nu sen i fredags men känns som det inte kan ske än, eller? Eller är det gravidhormonet som fortfarande spökar? 

vi kör på, hoppas jag slipper mens mellan. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (S) skrev 2024-12-27 22:39:16 följande:
    Hej! Jag följs gärna åt, jag har fått två tidiga missfall efter varandra och har precis slutat blöda efter andra missfallet så om ca 10 dagar är de ägglossning igen och då försöker vi igen. Håller tummarna för oss alla!
    Tråkigt att höra :(
    Jag håller tummarna lycka till 
  • Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 22:56:30 följande:

jag har testat positivt med ägglossningstickor nu sen i fredags men känns som det inte kan ske än, eller? Eller är det gravidhormonet som fortfarande spökar? 

Ja vi började med cytotec men allt kom inte ut så fick ta en omgång till efter några dagar. Det kom inget mer av det så fick skrapas nu en vecka innan jul. Så glad det blev gjort innan så jag slapp vänta till efter helgerna.. 

Fick du cytotec med? 

Har du provat ta gravtest? Jag får ff svagt svagt positivt med 10ug test. Vågar inte riktigt lita på äl stickorna innan sekretet kommer. 

Ja det vore drömmen. Känner mig efter nog som det är liksom

• Anonym (S)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 22:56:30 följande:

Tror de beror lite på, jag hade ägglossning efter första missfallet precis som om första dagen på blödningen var första mens dagen, min cykel rubbades ingenting! Håller tummarna att du hade det och att du slipper mens emellan! 
  • Sooofiaaa

Åh jag förstår. Jag var på en åter kontroll och då såg det ut som att ?allt var ute? och det som var kvar kommer ut vid nästa mens typ/små blödningar. 

vad skönt ändå att det är klart nu för dig. Jag blöder inte heller längre så känns som det kan komma rätt snart nu? eller vad jag hoppas på i alla fall. 

det visar svagt för mig också, men väldigt svagt.. men det där testet jag fick av vården jag skulle ta visade att det var negativt så graviditeten är ju ?avslutad? nu. 

har du haft jobbigt/svårt att bli gravid? Många missfall? 

Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?