Partner till gravid
Hej
Jag och min fru väntar vårt första barn och befinner oss för tillfället i vecka 10.
Jag har en del erfarenhet av att lätt oroa mig vilket min gravida fru som tur är inte har. Jag försöker att inte prata så mycket med henne då jag inte vill skapa oro för henne i onödan.
Eftersom det är vår första graviditet så är detta mycket nytt för oss båda och jag hoppas kunna få lite svar på några av mina funderingar nedan antingen från partners till gravid eller ni som är eller har varit gravida.
De symptom som uppkommit under de första veckorna är: trötthet, lättare illamående på morgonen innan frukost (inget kräkande), uppsvullen mage på kvällarna, trög mage och rapande, ökat behov att kissa, molande värk på nätterna som kommer och går.
Hon har ännu inte upplevt något illamående och hade lite känningar i brösten i början men endast under några dagar.
Är detta normalt i vecka 10? Det jag känner en del oro kring är väl framförallt hennes "svaga" symptom - där jag fått höra från många bekanta att man ofta känner mer illamående.
När jag frågar hur hon mår blir det oftast som svar "allt är bra".
Jag vill helst inte läsa för mycket på forum så jag hoppas att ni kan dela med er av era tidigare erfarneheter.