• Anonym (Ger upp på män)

Går inte att dejta män idag

Har varit singel nåt år nu och nä, nätdating är nog inte min grej men var fasen hittar man nån numera då?

Finns inga på jobbet eller via vänner i mitt fall. Jag ser bra ut enligt andra och yngre ut än mina 40 men det är ju inte det jag tänker på för jag söker ju kärlek, inte sex.

Männen på datingapparna säger ju typ inget om sig själv och jag orkar inte!

Konversation efter konversation som bara går ut på "Hej, bra dag?" och sen jag som ställer följdfrågor för att få reda på nåt vi kan bygga en konversation på men det är som att de inte fattar hur det går till att lära känna nån, dvs genom att öppna upp sig och framför ALLT, fråga frågor tillbaka. Det är väl ändå a och o i att visa intresse.

Alltså jag vill ju bli kär i någon och då är det ju en personlighet jag faller för, men verkar som män (35-55) glömt det och tror de ska leva på gamla meriter eller att man blir kär efter sex vilket jag typ har noll intresse för just nu förrrän jag träffar nån jag vill ligga med.

Vilket tycks bli aldrig i den här takten..

• Svar på tråden Går inte att dejta män idag
  • Anonym (C)

Så om det inte funkar på apparna så får du väl prova irl istället? Skaffa nya intressen där det finns män av dem
    typ du är intresserad av.

• Anonym (Ger upp på män)
    Anonym (C) skrev 2024-12-28 04:46:39 följande:

Så om det inte funkar på apparna så får du väl prova irl istället? Skaffa nya intressen där det finns män av dem
    typ du är intresserad av.

Är det så enkelt?

Skaffa intressen? Är männen bättre på att visa intresse irl alltså?

• jaha2024
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 04:28:53 följande:
    Går inte att dejta män idag

Har varit singel nåt år nu och nä, nätdating är nog inte min grej men var fasen hittar man nån numera då?

Finns inga på jobbet eller via vänner i mitt fall. Jag ser bra ut enligt andra och yngre ut än mina 40 men det är ju inte det jag tänker på för jag söker ju kärlek, inte sex.

Männen på datingapparna säger ju typ inget om sig själv och jag orkar inte!

Konversation efter konversation som bara går ut på "Hej, bra dag?" och sen jag som ställer följdfrågor för att få reda på nåt vi kan bygga en konversation på men det är som att de inte fattar hur det går till att lära känna nån, dvs genom att öppna upp sig och framför ALLT, fråga frågor tillbaka. Det är väl ändå a och o i att visa intresse.

Alltså jag vill ju bli kär i någon och då är det ju en personlighet jag faller för, men verkar som män (35-55) glömt det och tror de ska leva på gamla meriter eller att man blir kär efter sex vilket jag typ har noll intresse för just nu förrrän jag träffar nån jag vill ligga med.

Vilket tycks bli aldrig i den här takten..

problemet med dejting appar är många skriver med många samtidigt. skriv i max 1 vecka sen fråga att han vill ses på ett fik. Gärna bland mycket folk
  • Ikaros12

Jag är en man som är bra på att kommunicera och pratade bara med en i taget när jag var ute på dejtingsajter. Ibland tyckte jag att det var väldigt jobbigt att avsluta konversationer även om vi båda upptäckte att det inte värt att fortsätta. Jag hade lämnat ut mycket av mig själv och fick mycket av den andra på så kort tid vilket gav mig en tomhetskänsla. Ibland kändes det som att vi båda befann oss i en anställningsintervju snarare en början på en kärlek. ibland undrar jag om jag skulle fortsatt att skriva och fråga så mycket som jag gjorde om jag hade fortsatt. Men jag förstår dig verkligen. Kommunikation är så otroligt viktigt i alla relationer och framförallt i en kärleksrelation. Ge inte upp det. Det är så underbart när man hittar någon som kan kommunicera när man själv kan det. Ett tips är att vara tydlig med det i din text och bara gilla de som skriver det. Att på något sätt skriva att kommunikation är viktigt för dig. Jag skrev bara med personer som i texten uttryckte det på något sätt och jag själv skrev det i min text. Utbudet blev mindre, men betydligt bättre.

• Noname00

Håller med.
    Se apparna som en speeddating, ställ frågor å försök få till ett möte relativt snabbt.
    Vilka datingsidor använder du?
    Sen finns det många andra sätt och träffa är du med i några föreningar eller grupper?

Jag själv är man å skulle få panik, det är svårare för oss och träffa någon efter 40.

• Anonym (Kille)
    Ikaros12 skrev 2024-12-28 08:31:02 följande:

Jag är en man som är bra på att kommunicera och pratade bara med en i taget när jag var ute på dejtingsajter. Ibland tyckte jag att det var väldigt jobbigt att avsluta konversationer även om vi båda upptäckte att det inte värt att fortsätta. Jag hade lämnat ut mycket av mig själv och fick mycket av den andra på så kort tid vilket gav mig en tomhetskänsla. Ibland kändes det som att vi båda befann oss i en anställningsintervju snarare en början på en kärlek. ibland undrar jag om jag skulle fortsatt att skriva och fråga så mycket som jag gjorde om jag hade fortsatt. Men jag förstår dig verkligen. Kommunikation är så otroligt viktigt i alla relationer och framförallt i en kärleksrelation. Ge inte upp det. Det är så underbart när man hittar någon som kan kommunicera när man själv kan det. Ett tips är att vara tydlig med det i din text och bara gilla de som skriver det. Att på något sätt skriva att kommunikation är viktigt för dig. Jag skrev bara med personer som i texten uttryckte det på något sätt och jag själv skrev det i min text. Utbudet blev mindre, men betydligt bättre.

Första dejt och dejting sidor är en arbetsintervju. Tankennär att man ska lära känna varann men även ha kul i samtalet som om det är en vän. Funkar ju inte i slutändan om man inte kommer överens som bra vänner
  • Freddie K

Det går inte att dejta kvinnor heller och nätdejting är uteslutet. Det är mycket snack och liten verkstad. Jag vet inte vart man träffar någon, men jag skulle i alla fall vilja träffa någon och bli kär igen. Det var så längesen nu. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Ikaros12
    Freddie K skrev 2024-12-28 09:01:29 följande:

Det går inte att dejta kvinnor heller och nätdejting är uteslutet. Det är mycket snack och liten verkstad. Jag vet inte vart man träffar någon, men jag skulle i alla fall vilja träffa någon och bli kär igen. Det var så längesen nu. 

Där är vi olika. Jag trivs betydligt bättre med en aw känsla på dejten än arbetsintervju. Men jag vet att det är viktigt för många att få ut så mycket information som möjligt av andra. Det som är viktigt för mig i en relation kan jag absolut hitta i en mer lättsam stämning.
  • Anonym (C)
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 04:56:43 följande:

Är det så enkelt?

Skaffa intressen? Är männen bättre på att visa intresse irl alltså?

Har du försökt? Det är bara så jag träffar seriösa män.
  • Anonym (Träffa ngn IRL)

Har lättare att slappna av, prata o lära känna när man gör något typ jobbar ihop eller någon aktivitet, lära känna någon i ett sammanhang där fokuset inte är att dejta från början

Svar på tråden Går inte att dejta män idag