• Anonym (Tindrish)

Tinder och uppstart

Hej.
    Är man, 44, och har nyligen skaffat Tinder.
    Har inte själv ens hunnit börja högerswipa än eftersom det haglar in likes vilket är kul.

Men jag känner mig ganska lost, vet liksom inte hur man ska komma igång på rätt sätt, och är ute efter typ en Tindertutorial från folk som använder det.
    Ska man liksom lättsamt lajka i kvantitet, eller foka på några pers bara.
    Och hur ofta messar man med sina matchningar om det ännu inte blivit lite mer "spännande"?

Har en livssituation där det just nu är svårt att hitta tid, så det finns inte en chans i världen att jag fysiskt skulle kunna dejta fler än en person (vilket jag heller inte är intresserad av, exklusivitet är min melodi).
    Chatt finns det dock tid till.

Ställde väl kanske knappt en fråga i detta inlägg, men alla tips och råd är välkomna, hur man kommer igång alltså.

• Svar på tråden Tinder och uppstart
  • Anonym (?)

Chatta med många.  Se till att träffas snabbt.  Sortera raskt. Var tydlig med vad du söker.

• Anonym (Me2)

Jag är också man och funderar på Tinder. Har haft det för länge sedan, men uppskattar att bli uppdaterad om någon är inne i det sk träsket..

• Anonym (Linda)

Pröva er fram. Har haft tinder till och från i 4 år. När matchning kommer upp så skriv! Ta initiativet att starta upp chatten. Rensa bland matchningarna ibland. Skriv inte med för många samtidigt. Blir bara rörigt. Svarar inte motparten så skriv inte igen innan hon svarat. Gå inte för mkt på bara utseende utan ställ in avståndet i inställningar (om du inte vill ha ett distansförhållande). Tinder visar nog avståndet i närmaste väg (fågelvägen) så ta reda på vart motparten bor ganska tidigt. Om det inte står angivet. 4 mil kan likagärna vara det dubbla. 

Lycka till 

• Anonym (Rob)

Ta inte Likes för seriöst.  De betyder typ ingenting.
    De flesta kvinnor svarar inte eller slutar att svara efter några meningar.

Svar på tråden Tinder och uppstart