• Anonym (Ensam)

Ensam singelpappa

Vet inte var jag ska vända mig men känner att jag behöver skriva av mig. Jag är 42 år och är singel sedan 7år tillbaka. Har en son varannan vecka och som har npfdiagnoser. Jag har försökt att dejta i flera år nu men inte lyckats alls att få till en dejt. Börjar känna mig värdelös och att jag inte duger för någon tjej. Emellanåt kommer tanken på att kan det vara att jag har ett barn som har diagnoser som gör att ingen tjej hör av sig eller blir avskräckta av det. Jag är medlem på fler dejtingsidor och har varit ärlig i min presentation om detta. Saknar närhet och någon att älska och ge min kärlek till. Vad kan jag göra? Till er tjejer, skulle ni kunna dejta en pappa med barn där barnet har lindrig if och adhd? Jag sköter om mig själv och har ett jobb jag trivs bra med. Känns bara så jobbigt när alla vänner har ett förhållande fast jag är ju glad för deras skull. Har i alla fall skaffat gymkort så jag ska ha något annat att lägga tankarna på även om det tar emot.

• Svar på tråden Ensam singelpappa
  • Anonym (Annie)

Ärligt talat, jag tycker inte att det är något man skriver i sin dejtingprofil. Det får man ta när man känner varandra lite. Och ja, det kan avskräcka, men det är även svårt för vissa att få svar på apparna, så det behöver inte vara det som påverkar.

• Anonym (Balalajka)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-12-30 23:00:19 följande:
    Ensam singelpappa

Vet inte var jag ska vända mig men känner att jag behöver skriva av mig. Jag är 42 år och är singel sedan 7år tillbaka. Har en son varannan vecka och som har npfdiagnoser. Jag har försökt att dejta i flera år nu men inte lyckats alls att få till en dejt. Börjar känna mig värdelös och att jag inte duger för någon tjej. Emellanåt kommer tanken på att kan det vara att jag har ett barn som har diagnoser som gör att ingen tjej hör av sig eller blir avskräckta av det. Jag är medlem på fler dejtingsidor och har varit ärlig i min presentation om detta. Saknar närhet och någon att älska och ge min kärlek till. Vad kan jag göra? Till er tjejer, skulle ni kunna dejta en pappa med barn där barnet har lindrig if och adhd? Jag sköter om mig själv och har ett jobb jag trivs bra med. Känns bara så jobbigt när alla vänner har ett förhållande fast jag är ju glad för deras skull. Har i alla fall skaffat gymkort så jag ska ha något annat att lägga tankarna på även om det tar emot.

Det kan säkert spela en roll. De flesta tjejer är nog inte intresserade av att axla en pseudo föräldraroll (på samma sätt som killar) Du kan i alla fall känna en glädje för din son. Satsa mer på vännerna och det sociala runtomkring. Stirra dig inte blind på tvåsamhet.
  • Anonym (Anonym)

Det beror nog på om man tycker det är bra eller inte att skriva det i sin presentation, alla tjejer är ju olika.  Kan man inte få barn så kan man säkert tänka sig att vara ihop med någon som har barn. 

• Anonym (Aldrig)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-31 00:48:46 följande:

Det beror nog på om man tycker det är bra eller inte att skriva det i sin presentation, alla tjejer är ju olika.  Kan man inte få barn så kan man säkert tänka sig att vara ihop med någon som har barn. 

Du talar såklart om kvinnor som är ofrivilligt barnlösa. Och någon slags barnlängtan, önskan att ha barn i sitt liv.

Vi som är frivilligt barnfria har noll intresse av män med barn. Håller mig undan sådana män. 

Till TS, skulle jag ge rådet att leta efter någon kvinna i samma situation som dig själv. Med barn, kanske till och med någon som har barn med liknande diagnos. Då kan ni "bolla" och stötta varandra. Sen håller jag med den som postade sa att du inte ska "stirra dig blind" på tvåsamhet. Din son är det viktigaste i ditt liv.
  • Anonym (Testa byta bilder)

Tips 1: skriv inte för mkt om ev problem i presentationen, det tar man sen. Ingen politik eller för privata fakta. 
    tips2: se över dina profilbilder. Se vanlig och lite lätt leende ut och ta typ en selfie, ev en helkropp/halvkropp (påklädd obviously) och gärna nån i nåt Aktivt sammanhang, typ resa/skidor/snorkling/vandring/uteservering etc om du gillar det. Undvik bilder som är för goofy, med barn med i bilden eller så. Det är iaf min personliga åsikt. Om du redan har detta, prova byts bilderna ändå om du inte får några matchningar alls/väldigt få. 

man måste förstå att alla människor är mänskliga med fördelar och nackdelar, men när man är på en dejtingsida och har hundratals att välja på sållar man bort de med uppenbara hinder eftersom man inte känner personen än och har någon känslomässig relation att väga ev nackdelar mot. 

• Anonym (Tvärtom)

Tips 1: Lägg ner alla dejtingprofiler! De funkar knappt för tjejer, än mindre för killar.

Tips 2: Ge dig ut i verkligheten, i föreningsliv, hobbies, sociala sammanhang, umgås med större grupperingar av vänner.

• jaha2024
    Anonym (Aldrig) skrev 2024-12-31 01:34:57 följande:

Du talar såklart om kvinnor som är ofrivilligt barnlösa. Och någon slags barnlängtan, önskan att ha barn i sitt liv.

Vi som är frivilligt barnfria har noll intresse av män med barn. Håller mig undan sådana män. 

Till TS, skulle jag ge rådet att leta efter någon kvinna i samma situation som dig själv. Med barn, kanske till och med någon som har barn med liknande diagnos. Då kan ni "bolla" och stötta varandra. Sen håller jag med den som postade sa att du inte ska "stirra dig blind" på tvåsamhet. Din son är det viktigaste i ditt liv.
    Det är likadant för mig som har ett vuxet barn och inte vill ha mer. jag skulle aldrig börja dejta en tjej som inte har barn. 
  • Anonym (Nej)

Nej det hade jag inte kunnat. 

Men det har inget med dig och göra utan mig själv. Att jag anser det övermäktigt. Jag skulle inte orka med. Vilket i sig säkert grundar sig i okunskap.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-12-31 09:23:44 följande:

Tips 1: Lägg ner alla dejtingprofiler! De funkar knappt för tjejer, än mindre för killar.

Tips 2: Ge dig ut i verkligheten, i föreningsliv, hobbies, sociala sammanhang, umgås med större grupperingar av vänner.

Va? 
    Alla har inte massa vänner o gillar sociala sammanhang. 
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-31 09:48:24 följande:
    Va? 
    Alla har inte massa vänner o gillar sociala sammanhang. 
    Då kanske man får stå ut med att vara singel om man inte vill umgås med någon.
  • Anonym (Toker)

Noll problem att träffa tjejer om du har barn. Det finns 5 miljoner tjejer i landet. Bara en liten fraktion av en promille är bitterfittor som hänger på familjeliv. De flesta tjejer är normala och gillar barn. Se bara till att det inte är dig det är fel på. Det är ju trots allt du som ska förföra henne, inte dina barn. De ska bara accepteras.

• Henke42

T.S  Tack för alla råd och att ni tog er tid.😊 Ska gå in i det nya året med lägre förväntningar vad gäller dejting. Har i alla fall orkat ta tag i gym igen. Ha det gott.

• Hjelm

Jag hade inte dejtat någon med den profilen, men det beror till 100 procent på att jag själv valt ett barnfritt liv och inte kan tänka mig att dela liv med någon som har barn överhuvudtaget.

Jag är helt säker på att det finns massor av kvinnor för dig. Men jag tror att du gör ett misstag som berättar för mycket om din sons diagnos i förväg. Sånt kan avskräcka och signalera att hans NPF är ett mycket större "problem" än vad det faktiskt är. 

Du ska absolut skriva att du har barn och att han bor hos dig varannan vecka, men mer detaljer än så behövs inte. Låt eventuella dejter kliva in utan förutfattade meningar och träffa dig och din son och bilda sin egen uppfattning.

Och kliver man utanför nätdejtingbubblan kanske du tvärtom träffar rätt kvinna tack vare din son? Det måste väl finnas mängder av grupper och aktiviteter för föräldrar där du bor?

Svar på tråden Ensam singelpappa