Trött på detta egoistiska beteende
Jag vet inte om jag överdriver, men nu har jag tappat det på min bästa vän. Hon är typen som skickar sina barn med halsont till skolan. Rör inte mig då mina barn inte går på samma skola. På höstlovet ringde hon och frågade om min son ville komma och leka med hennes son. Jag körde min son dit och dom lekte några timmar. Nöt jag hämtar sonen så säger hon att hennes son skulle varit på fritids men hade sån hosta... Detta resulterade i att vi såklart åkte på ett hostkalas.
För ett par dagar sedan teäffades vi och då säger hon att hon har ont i halsen och inte könner sig helt 100. Jag har idag vaknat med hals ont. Jag blir så irriterad på detta beteende. Varför, kan någon svara på hur man tänker när man uppenbart är sjuk och väljer att umgås med andra??
Vi skulle firat nyår ikväll hos henne och fler ska komma. Jag har nu meddelat att jag stannar hemma för jag har fått ont i halsen. Då svarar hon inte... överreagerar jag när jag blir så trött på detta ? Jag har vid tidigare tillfällen då hon sagt att hon är sjuk flera gånger få be henne låta bli att komma hit.