• Anonym (Trött på att bli sjuk)

Trött på detta egoistiska beteende

Jag vet inte om jag överdriver, men nu har jag tappat det på min bästa vän. Hon är typen som skickar sina barn med halsont till skolan. Rör inte mig då mina barn inte går på samma skola. På höstlovet ringde hon och frågade om min son ville komma och leka med hennes son. Jag körde min son dit och dom lekte några timmar. Nöt jag hämtar sonen så säger hon att hennes son skulle varit på fritids men hade sån hosta... Detta resulterade i att vi såklart åkte på ett hostkalas.

För ett par dagar sedan teäffades vi och då säger hon att hon har ont i halsen och inte könner sig helt 100. Jag har idag vaknat med hals ont. Jag blir så irriterad på detta beteende. Varför, kan någon svara på hur man tänker när man uppenbart är sjuk och väljer att umgås med andra?? 

Vi skulle firat nyår ikväll hos henne och fler ska komma. Jag har nu meddelat att jag stannar hemma för jag har fått ont i halsen. Då svarar hon inte... överreagerar jag när jag blir så trött på detta ? Jag har vid tidigare tillfällen då hon sagt att hon är sjuk flera gånger få be henne låta bli att komma hit. 

• Svar på tråden Trött på detta egoistiska beteende
  • Emiz

Fyfan vilket beteende. När du hämtade sonen skulle du sagt vah? Men nu är ju han säkert smittad. Varför sa du inget? Nej du överreagerar inte men du måste börja säga ifrån. 

• Emiz

Bra att du sa att ni inte kommer pga halsont, hoppas hon fattar. Men du kunde lagt till "vi blev nog smittade".

• Hjelm

Riktigt dåligt beteende och du överdriver inte alls. Självklart är det minst sagt dåligt hyfs att umgås med andra när man vet att man har symptom och med stor sannolikhet är smittsam.

• Anonym (Liza)

Nej vad tråkigt beteende. Du får förklara för henne att " jag vill att ni säger till om ni är sjuka, varit sjuka eller är påväg att bli sjuka." Hon kanske har lite adhd och vill så gärna umgås o va aktivt hela dagen, så jag förstår henne men där behöver hon höra "stop" nu är ni sjuka, ni ska va hemma, punkt och ha tråkigt.

Emiz skrev 2024-12-31 11:01:19 följande:

Bra att du sa att ni inte kommer pga halsont, hoppas hon fattar. Men du kunde lagt till "vi blev nog smittade".

Ja jag skrev bara ett meddelande nu kort. Ringer hon så kommer jag säga nått sånt. Men hon har inte ens svarat än. Tror inte hon skäms. Jag har fått be henne stanna hemma ibland när hon velat komma på nån fest eller liknande. Är så fruktansvärt egoistiskt att inte ha vett att stanna hemma när man är sjuk. 
    Emiz skrev 2024-12-31 11:00:01 följande:

Fyfan vilket beteende. När du hämtade sonen skulle du sagt vah? Men nu är ju han säkert smittad. Varför sa du inget? Nej du överreagerar inte men du måste börja säga ifrån. 

Jag blev väldigt paff då. Påpekade i efterhand nör vi hade hostan att vi blivit smittade. Men helt ärligt hon gör samma sak om och om igen. Har fått be henne vara hemma när hon varit sjuk. Men hon kör sitt race ändå 
  • Emiz
    Anonym (Trött på att bli sjuk) skrev 2024-12-31 11:09:13 följande:
    Jag blev väldigt paff då. Påpekade i efterhand nör vi hade hostan att vi blivit smittade. Men helt ärligt hon gör samma sak om och om igen. Har fått be henne vara hemma när hon varit sjuk. Men hon kör sitt race ändå 
    Herregud. Men som en annan skrev ta ett snack med henne om detta. Att du vill veta om hon är sjuk så att du har ett val. Sjuk =säg till. Hoppas hon skärper sig. Väldigt tråkigt beteende.

Har nu hört av henne. Hon hade sovit tills nu (lunch) Hon hosta nästan oavbrutet. Jag sa att nu har jag fått ont i halsen och stannar hemma ikväll. Hon prata om sin hosta och halsont och hur trött Hon är. Jag sa då klart ich tydligt att det är ju bra om man är hemma så man inte smittar andra. Det gör hon inte säger hon för det är bara nått som hänger i. Jag va irriterad, vet inte om hon märkte det ens. 

Kan jubtillägga att jag varit sjuk mkt senate tiden så jag är rätt uppless på dessa åkommor. Dock har jag vett att undvika fest och att träffa människor. 

• Fjäril kär
    Anonym (Trött på att bli sjuk) skrev 2024-12-31 11:34:39 följande:

Har nu hört av henne. Hon hade sovit tills nu (lunch) Hon hosta nästan oavbrutet. Jag sa att nu har jag fått ont i halsen och stannar hemma ikväll. Hon prata om sin hosta och halsont och hur trött Hon är. Jag sa då klart ich tydligt att det är ju bra om man är hemma så man inte smittar andra. Det gör hon inte säger hon för det är bara nått som hänger i. Jag va irriterad, vet inte om hon märkte det ens. 

Kan jubtillägga att jag varit sjuk mkt senate tiden så jag är rätt uppless på dessa åkommor. Dock har jag vett att undvika fest och att träffa människor. 

Hon är helt enkelt en människa som aldrig tycker hon är sjuk utan tycker att det "hör till vintern att hosta" . 

Hon kommer alltså aldrig kunna säga till att hon är sjuk då hon aldrig tycker att hon är det... 
    Fjäril kär skrev 2024-12-31 11:49:56 följande:
    Hon är helt enkelt en människa som aldrig tycker hon är sjuk utan tycker att det "hör till vintern att hosta" . 

Hon kommer alltså aldrig kunna säga till att hon är sjuk då hon aldrig tycker att hon är det... 
    Nej och när jag säger "du får vara hemma och vila dig idag om du är så trött och har så jobbigt med hosta och hals" då säger hon "nej så tråkigt tänker inte jag ha" 
    Mitt svar "men om du har symtom så får du ju va hemma för du smittar ju folk" men hepp. Det gör hon inte. Hon lider inte av hypokondri iaf 
    Jag blir galen 
Svar på tråden Trött på detta egoistiska beteende