• Anonym (Sylvester)

Med vem firar du Nyårsafton?

Med vem / vilka firar du Nyårsafton?

Jag firar hemma med en sambo. Lagar mat och har lite extra godis. Ett glas vin vid tolvslaget och tittar på raketer från balkongen.
    Skriv gärna i en kommentar vad du ska göra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Med vem firar du Nyårsafton?
  • Anonym (Em)

Med min man, hans dotter och hennes pojkvän. Mina barn firar med sin pappa.

• Anonym (Jag)

Firar med mitt barn som kommer att sova före tolvslaget. Vi ska ha god middag och lite godsaker efteråt. När hen har lagt sig tar jag nog ett glas vin och en vän har lovat att hålla mig sällskap via telefon över tolvslaget.

I år känner jag mig lite ensam faktiskt.

• Anonym (Christa)

Äta gott och ta det lugnåt. Göra allt för att hunden ska klara av ytterligare en nyårsafton pga alla smällare.

• Anonym (Katti)

Hemma med 12-årig dotter och lånehund som vi hoppas ska fixa tolvslaget. 

Firar helst med vänner men i år blir det inte så. 

• Mayjel
    Anonym (Christa) skrev 2024-12-31 12:44:17 följande:

Äta gott och ta det lugnåt. Göra allt för att hunden ska klara av ytterligare en nyårsafton pga alla smällare.

Önskar så innerligt själv att dessa hemska smällare blev förbjudna att sälja. Finns absolut ingen mening med att trakassera både människor och djur med detta rena oljud. 
  • Spucks

Som varje år: jag firar inte alls. Barnet sover och kanske sover jag också. Ibland är jag vaken till midnatt (eller blir väckt av rakterna), då tittar jag på fyrverkeriet som syns från min balkong och lägger mig när det är över.
    Det är preis så jag vill ha det, jag bryr mig inte det minsta om nyår.

• Anonym (:)

Jag "firar" inte.
    Jag är ensam, känner mig lite sjuk... vill inte fira alls.
    Äter just nu soppa och funderar på om jag ska planera in något för kommande år. 

Om jag blir sugen på något gott senare i kväll så har jag mango, mandariner och grädde. :) Det blir bra det. 
    Köpte aldrig något mer onyttigt igår... så det får bli relativ nyttig mat idag då. Men det känns bra! 

• Tyra myra

Vi firar i glada vänners lag med god mat och dryck. Vi brukar se på grevinnan och betjänten tillsammans och skrattar lika gott varje år. 

Efter 12 slaget skiljs vi åt.

• Anonym (Borderlina)

På bästa möjliga sätt. Enbart med min man. Ingen fest, inget som stör. Förberedde mig mentalt för att behöva gå på fest, det är ok så, inte så farligt. Men värdparet blev sjuka. Är givetvis inte glad för det, men hemma bara med min man är bästa sättet att fira tycker jag.

• Harnok

I min ensamhet som jag brukar göra.

Svar på tråden Med vem firar du Nyårsafton?