• Anonym (Felsie)

Mitt ex

Jag och mitt ex gjorde slut för cirka 6 månader sen. Vi hade varit tillsammans i 8 år sen skolan och det tog slut mellan oss, vi har svårt att släppa varandra. Hon sa till mig att vi ska vara ifrån varandra ett tag innan vi börjar vara med varandra som '' Kompisar ''. Nu är vi är med varandra då och då, men då vill hon att jag ska '' gömma '' mig i bilen när vi åker till henne för att vad jag misstänker att hennes familj ska se att vi är med varandra och så kör hon mig till porten till lägenheten medans hon far och parkerar bilen, wtf?

Hennes familj har inget problem med mig och har alltid tyckt om mig. Mitt ex är kristen.

• Svar på tråden Mitt ex
  • Anonym (Naiv)

Du är väl inte naiv heller...? Du fattar väl att hon dejtar någon ny,

• Anonym (Granbarr)

Hon har presenterat en ny dejt/pojkvän för sin familj och därför ska du vara hemlig. 

Släpp taget om henne. Hon har dig som plan B om det skiter sig med den nya.. 

• Anonym (Felsie)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-12-31 22:36:46 följande:

Du är väl inte naiv heller...? Du fattar väl att hon dejtar någon ny,

Anonym (Granbarr) skrev 2024-12-31 22:50:57 följande:

Hon har presenterat en ny dejt/pojkvän för sin familj och därför ska du vara hemlig. 

Tro mig jag har också misstänkt det. Har ifrågasatt henne flera gånger varför jag ska hålla på att gömma mig. Hon har både inte sagt något och sen när jag har frågat henne igen så sa hon att hon har dålig självkänsla.

Jag tror mer att det har att göra vad hennes familj skulle säga om dom såg oss tillsammans. Hon är väldigt familjekär och är väldigt orolig för att hennes familj ska ifrågasätta henne. Har det med tron att göra kanske? 

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Felsie) skrev 2024-12-31 22:58:15 följande:

Tro mig jag har också misstänkt det. Har ifrågasatt henne flera gånger varför jag ska hålla på att gömma mig. Hon har både inte sagt något och sen när jag har frågat henne igen så sa hon att hon har dålig självkänsla.

Jag tror mer att det har att göra vad hennes familj skulle säga om dom såg oss tillsammans. Hon är väldigt familjekär och är väldigt orolig för att hennes familj ska ifrågasätta henne. Har det med tron att göra kanske? 

Nej, det har inte med deras religion att göra och inte med hennes familj eller självkänsla heller.
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Felsie) skrev 2024-12-31 22:58:15 följande:

Självklart skulle hon ju aldrig erkänna en ny pojkvän för dig det förstår du väl själv?  

Nej det har noll att göra med hennes familj. Du har varit accepterad i flera år och dom skulle nog  självklart bli glada om du kom tillbaka och startade om igen . 

Detta handlar om att hon har berättat en helt annan story för sina föräldrar och i den ekvationen finns inte du utan nån annan. 
Svar på tråden Mitt ex