• Anonym (Sårad)

Sårad på Nyårsafton

Min pojkvän som skulle vara borta över Nyår åkte hem idag och han frågade inte ens vad jag gjorde eller vart jag är... jag var med vänner då han först sagt att han skulle vara iväg och helt plötsligt skriver han att han kör hem. Jag har ingen aning om vad han gjort eller vem han varit med, istället tjaffsade vi inatt och han har nu sagt att han inte längre vill prata med mig...

• Svar på tråden Sårad på Nyårsafton
  • Anonym (Drillo)
    Anonym (Sårad) skrev 2025-01-01 04:05:53 följande:
    Sårad på Nyårsafton

Min pojkvän som skulle vara borta över Nyår åkte hem idag och han frågade inte ens vad jag gjorde eller vart jag är... jag var med vänner då han först sagt att han skulle vara iväg och helt plötsligt skriver han att han kör hem. Jag har ingen aning om vad han gjort eller vem han varit med, istället tjaffsade vi inatt och han har nu sagt att han inte längre vill prata med mig...

Nä. Har du en sånt kontrollbehov över honom är det inte så konstigt att han inte vill prata med dig....
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Drillo) skrev 2025-01-01 04:15:40 följande:
    Nä. Har du en sånt kontrollbehov över honom är det inte så konstigt att han inte vill prata med dig....
    Har inte kontrollbehov utan han var totalt obrydd vart jag var osv... han skulle vara borta över Nyår och åkte helt plötsligt hem men inte för att träffa mig.
  • Anonym (Hm)

Att han meddelade dig att han åker hem är ju ett sätt för honom att informera att den andra festen eller firandet inte blev som han tänkt Och att han var påväg tillbaka. vad svarade du honom på det till att börja med? 

• Anonym (Suck)

Och som vanligt är det mannen som är boven i dramat... Men själv tänkte du inte på att DU borde fråga honom vad som är fel eftersom han åker hem i förtid? Om han vill att ni ska träffas?

Man måste inte informera sin partner om allt man har för sig, om du ville veta var han var och med vem hade du kunnat fråga. Han i sin tur känner tydligen inte behovet av att ha hundra koll på dig.

• Anonym (Sårad)
    Anonym (Suck) skrev 2025-01-01 10:51:25 följande:

Och som vanligt är det mannen som är boven i dramat... Men själv tänkte du inte på att DU borde fråga honom vad som är fel eftersom han åker hem i förtid? Om han vill att ni ska träffas?

Man måste inte informera sin partner om allt man har för sig, om du ville veta var han var och med vem hade du kunnat fråga. Han i sin tur känner tydligen inte behovet av att ha hundra koll på dig.

Jag frågade, han svarade inte direkt utan nämnde bara att han åker tidigare istället. Han undvek min fråga typ.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Sårad) skrev 2025-01-01 10:56:54 följande:
    Jag frågade, han svarade inte direkt utan nämnde bara att han åker tidigare istället. Han undvek min fråga typ.
    Ja då släpper man det för tillfället. Resten jag skrev reflekterade du inte alls över eller?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sårad) skrev 2025-01-01 04:05:53 följande:
    Sårad på Nyårsafton

Istället tjafsade DU, kanske du menar?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sårad) skrev 2025-01-01 04:19:51 följande:
    Har inte kontrollbehov utan han var totalt obrydd vart jag var osv... han skulle vara borta över Nyår och åkte helt plötsligt hem men inte för att träffa mig.
    Damned if you do, damned if you dont.

Nu är du sur för att han inte brydde sig vart du var, men hade han brytt sig så hade du startat en tråd om att han är svartsjuk och kontrollerande istället
  • Anonym (J)
    Anonym (Sårad) skrev 2025-01-01 10:56:54 följande:
    I det läget brukar det vara bäst att backa, visa att man finns när han behöver men inte pressa.

Ibland behöver man tänka över saker själv innan man pratar om dem. Och vissa saker vill man kanske inte prata om alls.
Svar på tråden Sårad på Nyårsafton