• Anonym (Jossefin)

Vilken diagnos?

Finns det nåt samlat den här personen skulle kunna "ha"?

* dålig muskelkontroll, ryckiga rörelser. Benen sprätter ofta till och det blir ofta en antydning till vridning åt fel håll i knäleden. 
    * dåligt minne
    * svårigheter med att förstå instruktioner
    * dålig hörsel
    * avsaknad av common sense
    * svag självinsikt
    * svårt med ögonkontakt
    * annorlunda röstläge

• Svar på tråden Vilken diagnos?
  • Anonym (w)

Otroligt av dig att spekulera om bekantas diagnoser
    Fy! 

• Anonym (Bill)

Stickade vantar? Gäster på middag? Ont i ett knä?
    Det är mycket hen kan ha.

• Anonym (Självinsikt)

Skillnad på personer som anklagar folk att ha självinsikt och tro att man skulle vilja prata om sina svårigheter med vem som helst.., skulle du själv göra detta. Man kan vara fullt medveten om detta utan att vilja prata med allt och alla om sina svårigheter?. 

Jag själv har skällt ut en släkting som hört dåligt och han säger att precis alla pratar taskigt och att det är vi som är problemet. Pratar man istället med hans fru så vet hon att han vet men att det är jobbigt att skaffa hörapparat. men han har inte Dålig insikt även om han uttrycker sig till mig på ett annat sätt. 

• Anonym (Jossefin)
    Anonym (Självinsikt) skrev 2025-01-01 18:40:12 följande:

Skillnad på personer som anklagar folk att ha självinsikt och tro att man skulle vilja prata om sina svårigheter med vem som helst.., skulle du själv göra detta. Man kan vara fullt medveten om detta utan att vilja prata med allt och alla om sina svårigheter?. 

Jag själv har skällt ut en släkting som hört dåligt och han säger att precis alla pratar taskigt och att det är vi som är problemet. Pratar man istället med hans fru så vet hon att han vet men att det är jobbigt att skaffa hörapparat. men han har inte Dålig insikt även om han uttrycker sig till mig på ett annat sätt. 

Personen behöver inte prata om sina svårigheter med mig direkt. Men borde inse att det blir begränsningar.
  • Anonym (Påtänd)

Låter som nån som är rejält påtänd?

• Anonym (Jossefin)
    Anonym (w) skrev 2025-01-01 17:53:54 följande:

Otroligt av dig att spekulera om bekantas diagnoser
    Fy! 

Spelar väl ingen roll på ett anonymt forum?
  • Anonym (T)

Hur gammal är personen och hur länge har hhen varit sådan?

• Anonym (Självinsikt)
    Anonym (Jossefin) skrev 2025-01-01 18:52:16 följande:
    Personen behöver inte prata om sina svårigheter med mig direkt. Men borde inse att det blir begränsningar.
    Mm men den kanske redan vet detta. Trots det säger du att den saknar självinsikt. 
  • Anonym (Jossefin)
    Anonym (Självinsikt) skrev 2025-01-01 22:25:12 följande:
    Mm men den kanske redan vet detta. Trots det säger du att den saknar självinsikt. 
    Ja, för personen gör det. Jag vill inte berätta i vilket sammanhang jag träffar personen men det är uppenbart. 
  • Anonym (Jossefin)
    Anonym (T) skrev 2025-01-01 22:16:52 följande:

Hur gammal är personen och hur länge har hhen varit sådan?

Vet inte. Vuxen. 
Svar på tråden Vilken diagnos?