• Anonym (Gaia)

Fråga mig vad jag heter

För att göra en lång historia kort. Enda sedan min kille och jag träffades har han kallat mig för ett smeknamn, jag har kallat honom för det han heter. Han har aldrig försökt få reda på vad jag egentligen heter och nu ska vi snart  gifta oss. är inte det konstigt? När jag frågade honom om vi får en dotter en dag, om hon kan döpas efter mig, så sade han bara att hon kan ju inte heta Holger.

• Svar på tråden Fråga mig vad jag heter
  • Anonym (Tveksam)

Har ni aldrig, vid NÅGOT tillfälle, umgåtts med dina vänner/din familj?

• Anonym (Oj)
    Anonym (Gaia) skrev 2025-01-01 18:25:44 följande:
    Fråga mig vad jag heter

För att göra en lång historia kort. Enda sedan min kille och jag träffades har han kallat mig för ett smeknamn, jag har kallat honom för det han heter. Han har aldrig försökt få reda på vad jag egentligen heter och nu ska vi snart  gifta oss. är inte det konstigt? När jag frågade honom om vi får en dotter en dag, om hon kan döpas efter mig, så sade han bara att hon kan ju inte heta Holger.

Och själv har du inte sagt det?

Ja, du bor i Trollhättan förmodar jag. 
  • Anonym (Soja)

Han får ju veta ditt namn under vigseln. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Soja) skrev 2025-01-01 18:36:18 följande:

Han får ju veta ditt namn under vigseln. 

Han vet det redan, om tråden är sann. 
  • Anonym (Kanske)

Kultur? Jag vet vad både min man och min dotter egentligen heter, och han vet ju vad jag heter, men vi använder aldrig hela namn. Jag har hört hans tre gånger som jag minns, en gång vid ceremonin när vi slutade universitetet, en gång när vi vigdes och en gång när han låg inlagd på sjukhus här i Sverige.

Liknande med mina föräldrar, syskon, de flesta vänner. Alla har smeknamn och det är vad alla använder. 

• Anonym (Malin)

Har du aldrig fått post? Eller är han inte läskunnig?

• Mkay

Är ni inte vänner på sociala medier så han ser ditt namn där? Har aldrig dina föräldrar sagt ditt namn när han suttit med? Låter mycket konstigt att han aldrig skulle ha hört ditt namn. Kanske dags att fråga om han känner till ditt namn? 

• Kairi

Har han ett förhållande på sidan av och vill inte riskera att försäga sig? 

Svar på tråden Fråga mig vad jag heter