-
Hej allaJag är i en väldigt svår situation just nu och behöver verkligen era tips och råd. Jag måste få ihop 50 000 kr men har inte möjlighet att ta lån. Tyvärr har jag varken vänner eller familj som kan hjälpa mig.Min nuvarande situation är ohållbar och det känns som att jag har få alternativ. Jag är väldigt begränsad i mina möjligheter. Jag har tänkt på crowdfunding, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att nå ut på bästa sätt. Det finns inget utrymme för att vänta heller. Finns det några andra alternativ eller kreativa lösningar jag kanske inte har tänkt på?Kanske har någon av er erfarenheter av liknande situationer eller känner till plattformar där man kan be om hjälp? Eller andra sätt att snabbt kunna samla in pengar? Det bara måste gå på något sätt.Jag tar emot alla förslag och råd jag kan få, oavsett hur små de må tyckas. Tack på förhand för er hjälp ? jag uppskattar det verkligen!
-
Svar på tråden Akut hjälp behövs! Hur får jag ihop 50 000 kr snabbt?
-
Vad behöver du pengarna till?
-
Hmm. Att få tag på 50.000 är ej en lätt uppgift.
Vore väl om du har något av värde. Sälj vitvaror, telefonen, dator och köp nåt billigt skit från blocket istället. -
För att kunna ta mig från min nuvarande relation och ta mig igenom en skilsmässa som kommer bli allt annat än enkelt och smidig.Anonym (Sanna) skrev 2025-01-02 21:34:40 följande:
Vad behöver du pengarna till?
Har inget av värde eller något att sälja tyvärr.Anonym (N) skrev 2025-01-02 21:35:16 följande:Hmm. Att få tag på 50.000 är ej en lätt uppgift.
Vore väl om du har något av värde. Sälj vitvaror, telefonen, dator och köp nåt billigt skit från blocket istället.
-
Låna av familj och släkt om det går.
-
Vänta tills du samlat ihop pengarna. Har du inkomst?
Eller, om det är akut/farligt att stanna kvar, kontakta kvinnojouren istället. -
Om du inte har något att sälja eller någon som kan ge dig eller låna dig pengar är det tyvärr omöjligt att få ihop 50 000 snabbt på laglig väg.
Bästa lösningen är att verkställa dina separations- och flyttplaner utan 50 000.
-
Tyvärr har jag inte den möjligheten, det hade ju varit det bästa om det gick. Det är därför allt blir så mycket svårare.Anonym (A) skrev 2025-01-02 22:20:45 följande:
Låna av familj och släkt om det går.
Har annars jobb och inkomst men varit sjukskriven. Jag blir psykiskt nedtryckt och har inte tillgång till några pengar. Jag måste hitta ett sätt, jag orkar inte må såhär dåligt och önskade jag bara kunde flytta imorgon men jag kan inte. Känns för jävligt att det ekonomiska ska vara hindret för mig.Anonym (Kvinnojouren?) skrev 2025-01-02 22:23:25 följande:Vänta tills du samlat ihop pengarna. Har du inkomst?
Eller, om det är akut/farligt att stanna kvar, kontakta kvinnojouren istället.
-
Borde gå att få hjälp av kvinnojour i detta läge. Tillfälligt boende tills du löst det ekonomiska.Anonym (Akut) skrev 2025-01-02 22:30:12 följande:Tyvärr har jag inte den möjligheten, det hade ju varit det bästa om det gick. Det är därför allt blir så mycket svårare.Har annars jobb och inkomst men varit sjukskriven. Jag blir psykiskt nedtryckt och har inte tillgång till några pengar. Jag måste hitta ett sätt, jag orkar inte må såhär dåligt och önskade jag bara kunde flytta imorgon men jag kan inte. Känns för jävligt att det ekonomiska ska vara hindret för mig.Anonym (Kvinnojouren?) skrev 2025-01-02 22:23:25 följande:
Vänta tills du samlat ihop pengarna. Har du inkomst?
Eller, om det är akut/farligt att stanna kvar, kontakta kvinnojouren istället.
-
Utan några pengar alls är det ingen lösning eller möjlighet. Var ska jag ta vägen och hur ska jag lösa allt? Går inte..nihka skrev 2025-01-02 22:26:52 följande:
Om du inte har något att sälja eller någon som kan ge dig eller låna dig pengar är det tyvärr omöjligt att få ihop 50 000 snabbt på laglig väg.
Bästa lösningen är att verkställa dina separations- och flyttplaner utan 50 000.
-
Vänd dig till socialtjänsten och kvinnojouren i din kommun.Anonym (Akut) skrev 2025-01-02 22:34:33 följande:Utan några pengar alls är det ingen lösning eller möjlighet. Var ska jag ta vägen och hur ska jag lösa allt? Går inte..