• Anonym (T)

Tyst efter bråk

Hej
    Jag och min pojkvän har bråkat, han sade sårande saker men förstår inte det och när jag sagt det och förklarat så säger han att han inte vill prata, att hans tankar och känslor är viktiga.

Vad ska jag göra? Jag fortsatte inte konversationen då han sagt att han inte vill prata men det gör så ont och jag vet inte vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Tyst efter bråk
  • Entjejskonto

Försökte klicka bort en annons men råkade klicka tummen upp på inlägget, var inte meningen! Vad bråkade ni om? Kanske ge det lite tid och prata i lugn och ro när de mest intensiva känslorna lagt sig? 

• Anonym (T)
    Entjejskonto skrev 2025-01-03 08:50:08 följande:

Försökte klicka bort en annons men råkade klicka tummen upp på inlägget, var inte meningen! Vad bråkade ni om? Kanske ge det lite tid och prata i lugn och ro när de mest intensiva känslorna lagt sig? 

Vi bråkade om hur han inte gett mig tid senaste tiden osv och han sade sårande saker och självklart reagerade jag på det, och han gjorde det till som om det är mitt fel fast det är han som agerat respektlöst. Han skyller på mig för sitt respektlösa beteende.
    2 dagar sedan sade han att han inte vill prata och han pratar bara om sina känslor och tankar om hur de är viktiga, men mina verkar inte vara viktiga.
  • EnAnonumius
    Entjejskonto skrev 2025-01-03 08:50:08 följande:

Du kan ångra "tumme upp/ned, genom att trycka på "knappen" där det står "du gillar/ogillar inlägget".

Håller med, ibland är det bra att lägga lite distans innan man tar och snackar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (T)
    EnAnonumius skrev 2025-01-03 10:02:56 följande:
    Du kan ångra "tumme upp/ned, genom att trycka på "knappen" där det står "du gillar/ogillar inlägget".

Håller med, ibland är det bra att lägga lite distans innan man tar och snackar.
    Ja men hur många dagar ska man vänta?
  • Anonym (K)

När ska du dumpa idioten? Först skiter han i dig och när du påpekar det behandlar han dig ännu värre.

• Anonym (T)
    Anonym (K) skrev 2025-01-03 10:21:16 följande:

När ska du dumpa idioten? Först skiter han i dig och när du påpekar det behandlar han dig ännu värre.

Du förklarade det rätt bra. Förstår bara inte hur han endast kan se sina tankar och känslor, att säga att han inte vill prata med mig, att hans tankar och känslor är viktiga... kändes som en käftsmäll.
  • Anonym (T)

Nu är det 3 dagar vi inte pratar och jag vet inte vad jag ska göra. Ger han mig silent treatment ?

• Anonym (Linda)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 17:49:00 följande:

Nu är det 3 dagar vi inte pratar och jag vet inte vad jag ska göra. Ger han mig silent treatment ?

Gör han nog kanske. Bästa du kan göra är att möta vans energi. Va kall tillbaka. Hör inte av sig mer. Du har bett om att ni ska prata han vill inte. Om du är tyst helt o hållet så kommer han säkert höra av sig. Det räknat han nog inte med att du ska vara tyst. 
  • Anonym (A)

Tycker att det är omoget beteende av honom.
  • Anonym (K)

Om det är medvetet straffande, ja. Annars tjurar han bara. Du skulle göra slut, eller hur var det...?
Svar på tråden Tyst efter bråk