• Anonym (Henrik)

Snälla visa inte er kärlek offentligt

Varje dag när jag åker i kollektivtrafiken så ser jag par kyssa varandra, krama varandra och se varandra i ögonen som att dom verkligen älskar varandra. Jättekul för er, verkligen.

MEN: Jag skulle uppskatta om ni inte gjorde detta offentligt för vi är många som mår dåligt av att se detta då vi inte har någon att uppleva kärlek med. Jag tror inte jag är den enda som mår dåligt av det.

Tack.

• Svar på tråden Snälla visa inte er kärlek offentligt
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Henrik) skrev 2025-01-03 16:34:45 följande:
    Snälla visa inte er kärlek offentligt

Varje dag när jag åker i kollektivtrafiken så ser jag par kyssa varandra, krama varandra och se varandra i ögonen som att dom verkligen älskar varandra. Jättekul för er, verkligen.

MEN: Jag skulle uppskatta om ni inte gjorde detta offentligt för vi är många som mår dåligt av att se detta då vi inte har någon att uppleva kärlek med. Jag tror inte jag är den enda som mår dåligt av det.

Tack.

Klart det är synd att du mår dåligt, men det är liksom ett problem som du måste jobba på själv. Ingen annan måste ändra sitt beteende för att du tycker att det är jobbigt att förälskade par existerar. 
  • Anonym (Stavlös)

För att inte tala om Mondo Duplantis som envisas med att hoppa stav i tv. Vi är många som inte har någon stav.

• Anonym (Gift 50 åring)

Att se förälskelse och kramar i det offentliga rummet får du nog tåla. Men hångel och intima samtal i mobilen som andra hör tycker jag är osmakligt.

• Anonym
    Anonym (Stavlös) skrev 2025-01-03 16:38:47 följande:

För att inte tala om Mondo Duplantis som envisas med att hoppa stav i tv. Vi är många som inte har någon stav.

Lättare att stänga av tv eller köpa sig en stav, än att sluta vara utomhus eller "skaffa" sig en kärlek va?
  • Anonym (bög)

Så du vill att vi ska tillbaka i garderoben? För att du blir obekväm?

Hör du hur det låter om du får det här perspektivet?

• Anonym (Henrik)
    Anonym (Livia) skrev 2025-01-03 16:36:48 följande:
    Klart det är synd att du mår dåligt, men det är liksom ett problem som du måste jobba på själv. Ingen annan måste ändra sitt beteende för att du tycker att det är jobbigt att förälskade par existerar. 
    Önskar bara att man tänker sig för.  Man får sitt eviga singelliv inmålat i ansiktet.
    Anonym (Gift 50 åring) skrev 2025-01-03 16:40:22 följande:

Att se förälskelse och kramar i det offentliga rummet får du nog tåla. Men hångel och intima samtal i mobilen som andra hör tycker jag är osmakligt.

Räcker det inte att göra det hemma? Lite som att ha sex kan man hålla privat kan man hålla det andra privat också.
    Anonym (bög) skrev 2025-01-03 16:51:08 följande:

Så du vill att vi ska tillbaka i garderoben? För att du blir obekväm?

Hör du hur det låter om du får det här perspektivet?

Jag tycker det låter som att man kan tänka sig för hur man agerar på offentlig plats.
  • elmadumle
    Anonym (Stavlös) skrev 2025-01-03 16:38:47 följande:

Dessutom har ju den dåliga smaken att direkt springa fram till sin fästmö och pussa och krama henne när han vunnit tävlingar, tänk på ts som måste se det...
  • Spucks

Snälla, ni smala människor, stoppa ut era kläder när ni går ut. Det finns tjocka människor som mår dåligt av att se att andra är smala.
    Snälla, föräldrar, göm era barn i ryggsäcken om ni behöver ta med dem, det finns personer som önskar sig barn med har inga.
    Snälla, ni som kan gå, sätt er i en rullstol, för det finns personer som inte kan gå, som kan bli ledsna av att se era med era friska, fungerande ben.

• Anonym (/)

Men kom igen, detta är en helt orimlig begäran. Jag har heller aldrig upplevt kärlek så jag vet precis hur du känner men här gäller det bara att gilla läget faktiskt. Jag kan heller inte begära att grannen ska vara knäpptyst när hon har sex även om jag helst skulle vilja det av samma anledning. Men det hör till livet att kunna hantera tänker jag.

Svar på tråden Snälla visa inte er kärlek offentligt