• Anonym (Förtvivlad)

Sambo tappat känslorna

Hej

Min sambo sen dryga fem år tillbaka droppade bomben för några veckor sen att hon har förlorat känslorna för mig. 
    Vi har två små barn tillsammans. 
    När jag frågar henne vad det är för känsla som hon har förlorat så vet hon inte bara att nåt saknas. 
    Har försökt beskriva hur jag känner för henne. Jag känner en djupare samhörighet, att hon är min bästa vän och att jag är attraherad av henne. Och att jag älskar henne. Det säger hon att hon känner för mig också, men att det inte räcker för henne.
    Hon vill försöka hitta tillbaka, men vet inte om det går. 
    Jag känner mig så maktlös och vet inte vad jag ska göra. Men det låter omöjligt att få tillbaka en känsla som man inte vet ens vad det är för känsla? 

• Svar på tråden Sambo tappat känslorna
  • Anonym (Viktigt)

Du har inte mycket tid. Du måste genast steppa upp och lära dig förstå vad kvinnor vill ha. leta genast upp konton av relationscoacher på instagram mfl och börja lära dig vad experterna säger hur du ska steppa upp. 

• Anonym (M)

Jag tror hon längtar tillbaka till känslorna ni hade när ni var nya i förhållandet. Den spänningen och åtrån som fanns då. Vissa tror att ett förhållande är på samma sätt hela tiden, men det förändras efterhand, framförallt om man skaffar barn. 

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (M) skrev 2025-01-04 12:50:41 följande:

Jag tror hon längtar tillbaka till känslorna ni hade när ni var nya i förhållandet. Den spänningen och åtrån som fanns då. Vissa tror att ett förhållande är på samma sätt hela tiden, men det förändras efterhand, framförallt om man skaffar barn. 

Ja det är det jag också misstänker, men då kommer hon väl aldrig hitta tillbaka till sina känslor för mig? Då är väl det enda som hjälper för henne att skaffa nån annan? 
    Känns bara så hemskt när vi har ett liv tillsammans och två små barn. 
  • Anonym (F)

Det kan mycket väl vara passionen som saknas. Det innebär både sexuell åtrå och ett visst mått av romans. Även spänning, överraskningsmoment. Kan vara helt vardagligt men även så klart romantiskt och sexuellt. Ni kanske har gått i slentrian.

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (F) skrev 2025-01-04 13:09:36 följande:

Det kan mycket väl vara passionen som saknas. Det innebär både sexuell åtrå och ett visst mått av romans. Även spänning, överraskningsmoment. Kan vara helt vardagligt men även så klart romantiskt och sexuellt. Ni kanske har gått i slentrian.

Ja till en viss mån har vi nog gjort det. Den sexuella åtrån har dock aldrig varit något problem. Men ja vi har absolut fastnat i vardagslunket. Problemet är bara att jag inte vet om det kommer gå att reparera. 
  • Tecum

Den typen av uttalanden brukar tyvärr vara ett sätt att förbereda både dig och sig själv på separation. Det fortsätter med att hon omedvetet letar fel, och den som söker den finner...

Kan hon säga vad som är fel i relationen, något hon vill förändra? Att bara sakna passion är i så fall lika mycket hennes ansvar.

• Anonym (Förtvivlad)
    Tecum skrev 2025-01-04 13:31:17 följande:

Den typen av uttalanden brukar tyvärr vara ett sätt att förbereda både dig och sig själv på separation. Det fortsätter med att hon omedvetet letar fel, och den som söker den finner...

Kan hon säga vad som är fel i relationen, något hon vill förändra? Att bara sakna passion är i så fall lika mycket hennes ansvar.

Hon säger att jag har varit dålig på att visa henne uppskattning och bekräftelse. Att hon har gett och gett men knappt fått hälften tillbaka. Det kan jag hålla med om. Och jag förstår att det har blivit som det har blivit. Min fundering är bara om allt är kört eller om det går att rädda.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (F)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-01-04 13:37:29 följande:
    Hon säger att jag har varit dålig på att visa henne uppskattning och bekräftelse. Att hon har gett och gett men knappt fått hälften tillbaka. Det kan jag hålla med om. Och jag förstår att det har blivit som det har blivit. Min fundering är bara om allt är kört eller om det går att rädda.
    Det beror på om du tänker skärpa dig från och med nu eller inte.
  • Anonym (Förtvivlad)
    SaraNilzon02 skrev 2025-01-04 13:41:10 följande:

Hur ser ansvarsfördelningen ut mellan er? Och var ärlig nu.

När det kommer till städning så är det absolut klar övervikt åt hennes håll. När det gäller barnen så är det övervikt åt mitt håll. Matlagning så går det jämt ut. 
Svar på tråden Sambo tappat känslorna