• Anonym (Äckliga syskon)

Elaka syskon

Vi är ett par som mötts ?sent i livet". Han 45+, hon 40+. Vi upptäcker att vi delar samma livserfarenhet; våra syskon är riktiga grisar och har våra föräldrars fulla förståelse.
    Så min fråga är, Är detta vanligt? Att man som förälder tar ett syskons fulla parti. Jag har ju pratat med min mamma och oavsett vad jag sagt fått höra ( ofta innan jag hunnit prata färdigt); "Nähe!! Så skulle ditt syskon ALDRIG göra!! Det bara är så!!". Och samma med min partner nu. Syskonet är plötsligt grymt elakt mot oss båda, utan att jag ens ha träffat syskonet, mest för att min partner inte gjort som h*n vill, och föräldrarna bara "Näe, så skulle h*n ALDRIG göra!! Tycker man bättre om en viss generation eller hur är det?? Det är så komiskt att vi båda upplever samma sak! Kan man inte bara fejsa att en del ungar är vidriga, även om det är ens egna? Och att de faktiskt kan vara elaka mot sina syskon, kanske just för att de alltid tillåtits vara det??

• Svar på tråden Elaka syskon
  • Anonym (Så är det)

Ofta finns det ju narcissistiska föräldrar också då, och de vill aldrig erkänna att de kan ha gjort nånting fel samt att de gärna håller sig med favoriter och "värderar" sina barn.

Så klart att de förnekar allt som säger att de borde ha gjort annorlunda som föräldrar och är orättvisa.

• Anonym (Göran)

Jag är glad att jag inte har några syskon.  De flesta jag känner som har syskon har ingen kontakt med varandra eller så är det många konflikter.

jag har tre barn och de har ganska bra kontakt. 

en dotter och två söner. 

de är födda 90 94 och 97.  Dottern är äldst. 

Svar på tråden Elaka syskon