LB-hus
Någon som byggt LB-hus (framförallt HUSSVALAN eller SOMMARGYLLINGEN) eller har synpunkter på LB-hus i största allmänhet?
Någon som anlitat LBhus i Köping??
Någon som byggt LB-hus (framförallt HUSSVALAN eller SOMMARGYLLINGEN) eller har synpunkter på LB-hus i största allmänhet?
Någon som anlitat LBhus i Köping??
Någon?
Inte byggt, men bor i ett LB-hus. Det är nyggt 1966 och jag har inget att klaga på. Huset står kvar
och det finns inga anmärkningar på det.
Var nyligen i kontakt med dem eftersom jag ville veta vilka väggar som är bärande och detta sattes inte ut på ritningarna -66. De gav mig snabba svar och jag fick ett trevligt bemötande.
Bodde de första 19 åren av mitt liv i ett LB-hus byggt 1965. Tror inte att de är sämre än nåt annat hus...
Det låter ju trevligt att husen fortfarande står kvar!!
Ingen som byggt mer i "modern" tid?? (säger jag som är 60-talist!!)
*puff*
Har ingen erfarenhet av LB-hus, men det finns massor av husbyggare på forumet på www.byggahus.se . Där kan du få mer erfarenheter!
Vi ska snart börja bygga också, men inte LB. Lycka till!
Jo jag hänger en del på byggahus.se redan nu! Tänkte mest om det finns fler/andra åsikter här!!
@JRo
Vad ska ni bygga för hus? Var nånstans?
@JRo,
nu har jag sett dej på Byggahus!! Eller rättare sagt ett inlägg av dej!
Mmmm, vi ska bygga precis utanför Kungälv. Vi hittade inget kataloghus vi gillade så vi skissade lite själva och sitter nu och väntar in offerter. Blir det inte jättedyrt så lutar det dock åt Vittjärvshus, vi gillade återförsäljaren i Göteborg. Var ska ni bygga?
Vi har en tomt utanför Västerås. Tomten är avstyckad sen nåt år tillbaka, en prel bygglovsansökan är inlämnad, men trots att vi dammsugit marknaden i många år hittar vi inte det hus vi vill ha.
Just nu är vi i diskussion med LBhus och med Sävsjövillan och har lite krokar ute på andra håll.
Vi håller på att bygga ett Lb-hus just nu. Snart är det klart! Det är huset som kallas Tornugglan i Ugglanserien de har. Ett 1½ plans.