• Anonym (J)

Hur skulle du ta det?

Ponera att du har ett distansförhållande. Ni bor ca tre timmar ifrån varandra.

Av olika anledningar sågs ni inte under hela 2024. Ni gjorde slut efter ett halvår ifrån varandra (dock inte pga det, utan pga den enas psykiska ohälsa). Några veckor senare blev ni tillsammans igen.

Ni har haft telesex under tiden ifrån varandra, men nu när ni äntligen ska träffas igen säger den ena (den som lämnade pga den andras hälsa) att hen inte vill att ni har sex när ni ses den här gången. Hen kan inte riktigt förklara varför, utan bara att "det känns bättre att låta bli i början".

• Svar på tråden Hur skulle du ta det?
  • Anonym (Rolf)

Inget konstigt med det, var och en får väl känna som hen vill kring sex. Eller tycker du att det finns en gräns, att efter si och så många månader så har man rätt till eller den andre " är skyldig" att ge en det.
    Jag skulle ligga lågt i början, sen (om jag kände så) vara tydlig med mina önskningar min längtan och mina förväntningar så att det fanns rimliga förväntningar inför fysiskt möte.
    Annars är risken att hen vill ta det lugnt medan du inför varje tillfälle bygger upp en förväntan som inte kan mötas utan faller pladask. Är du då förberedd på det så kan det ju vara bra. Tänker jag. 

• Anonym (M)

Skulle inte vara i en sådan relation överhuvudtaget. Bara röda flaggor. Ohälsa, långdistans, göra slut och tillsammans igen, inget sex vid träff. 

• Hjelm

Den relationen låter ju helt död i mina öron. Man har liksom sagt att man är ett par men i praktiken är man inte det. Har man inte setts på ett helt år trots att distansen inte är värre än att man kan åka över en helg, kan jag omöjligt se att det är en levande relation och att man faktiskt är kära i varandra.

Men det är jag och min syn på relationer. För en annan kanske det är helt normalt.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Som att personen gärna vill träffas då det är en trevlig person att umgås med. Men vill inte vara otrogen mot den som personen har ett förhållande med som bor nära.

• Anonym (Mm)

Om det är en man så kanske han är rädd att bli anklagad för tex våldtäkt av den psykiskt instabile parten

• Anonym (stella)
    Anonym (M) skrev 2025-01-07 09:58:16 följande:

Skulle inte vara i en sådan relation överhuvudtaget. Bara röda flaggor. Ohälsa, långdistans, göra slut och tillsammans igen, inget sex vid träff. 

Instämmer helt.

Det här är inget förhållande egentligen. Det är ju slut och borde förbli slut. 
  • Anonym (Elsa)

Jag skulle tilka det som att jag är väldigt singel och kan ha sex med någon som vill ha sex med mig istället. 

• Anonym (J)

Svara utifrån att det är ett förhållande ni faktiskt vill bygga på. Att andra tycker det är dött är inte applicerbart.

Frågeställningen gäller just att det inte blir sex när ni ses nästa gång.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (J) skrev 2025-01-07 11:01:17 följande:

Svara utifrån att det är ett förhållande ni faktiskt vill bygga på. Att andra tycker det är dött är inte applicerbart.

Frågeställningen gäller just att det inte blir sex när ni ses nästa gång.

Så vad tror du om min teori?
Svar på tråden Hur skulle du ta det?