• Anonym (Livrädd)

Kejsarsnitt vid förlossningsrädsla?

Väntar mitt första barn och har alltid haft en förlossningsrädsla som gjort att jag inte vågat skaffa barn men har alltid velat ha barn. Får panikångest vid tanken på förlossningen och bm har skickat en remiss till auroramottagningen för samtal. Jag lider sedan tidigare av panikångestattacker vid vissa situationer och GAD som blivit bättre på senare år. Jag är livrädd för att få en panikångestattack mitt under förlossningen då jag inte vet hur jag reagerar eller vad som kommer ske eller hur långdraget det blir. 

Någon som varit i samma sits som fått ett kejsarsnitt beviljat? 

• Svar på tråden Kejsarsnitt vid förlossningsrädsla?
  • Anonym (Hm)

Jag. Också diagnostiserad med GAD och fått planerat snitt två gånger 😌 många har negativ inställning till snitt och visserligen har jag inget att jämföra med, men samtidigt har det varit det absolut bästa beslutet för mig och barnen. Dock finns det risker att ta stor hänsyn till. Ett kejsarsnitt är en stor bukoperation som kan vara svår och jobbig att återhämta sig från. När det kommer till att få ut mina barn på tryggast möjliga sätt för alla inblandade har det dock varit guld värt. 

Svar på tråden Kejsarsnitt vid förlossningsrädsla?