Anonym (Nej) skrev 2025-01-08 09:17:48 följande:
Skönt (men tråkigt) att det finns någon mer där ute som är i liknande sits. Just nu har jag lyckats klämma in en fot bland drivna, högpresterande människor men jag passar liksom inte in. Alla lever "flashiga liv" och jag bor minimalt och sover på en hård bäddsoffa .. känner bara att jag överlevt så länge på arbetsplatsen tack vara en äldre kollega. Hade jag varit ensam hade jag fått sparken direkt för kompetensen räcker inte (har inte fått rätt förutsättningar/upplärning).
Låter inte bra att du inte kan sova innan du ska jobba... Har du undersökt vad det är som orsakar sin stress inför jobbet?
Senast jag gick till en studievägledare rekommenderade hon mig att bli... Studievägledare. Haha...Du kan säkert steg för steg bygga upp ett bekvämare hem. Om du inte har råd att köpa ny säng eller plats för en säng, så kanske du ändå kan köpa en tjock bäddmadrass som är bekväm för att göra bäddsoffan mjukare? Bara ett tips.
Jag har själv en för hård säng, men med en väldigt tjock "Wellpur"-madrass (Memory-foam) på plus en vanlig bäddmadrass över, så får jag inte ont av sängen.
Den är bekväm nog att sova i, min sömnbrist beror mer på att jag oroar mig istället.
Jag vet att min stress beror på dåligt självförtroende. Jag oroar mig för att göra fel så pass mycket att jag blir liksom paralyserad. När jag väl gjort något fel, eller något "inte bra nog" så kan jag tänka på det i evigheter sedan.
Jag är rädd att bli negativt bemött och tänker typ att alla hatar mig eller tycker jag är i vägen och fel liksom.
Om ingen sagt något positivt uttryckligen om mig, så tänker jag att de typ hatar mig.
Vad tänker du om studievägledaryrket då? Det verkar väl intressant?