• Anonym (Sadmom)

Vårdnadstvist

Jag har fått vårdnaden över mina två barn 7 och 4 år gamla. jag och mina pojkar fick skyddat personuppgifter och jag känner idag att vi inte lever under hot, har aldrig nog gjort det. Men eftersom vi bodde på ett skyddat boende så tyckte personalen att vi skulle ansöka om det, och att jag även skulle ansöka om ensam vårdnad, eftersom jag ville lyssna på de gjorde jag det. Men egentligen var barnens far aldrig ett hot mot barnen och har aldrig skaffat de, när de gjorde en soc utredning var det inget som var till hans nackdel, alla ärenden mot honom lades ner. Den enda bevisen som fanns var mina ord mot hans och att jag hade en jävligt bra advokat. Jag trodde det var det bästa att göra för att jag inte skulle förlora barnen. Men nu har det fått 6 månader sen jag fick ensam vårdnad över barnen och barnen saknade så mycket sin pappa och pratar om han dagligen att de gick träffa han och umgås med han. Man märker så mycket han har ändrats och hur dåligt han mår av att inte ha träffat de på över 2 år. 

nu till min fråga, gör jag fel att han får träffa barnen? Jag har inte frågat soc eller någon annan, barnen mår bra av hans närvaro och älskar han. 

kan jag bli av med barnen om han får träffa det eller har jag rätt att bestämma vem barnen får träffa? 

om jag vill ha gemensamt vårdnad i framtiden kan det leda till LVU?

vill poängtera att barnen inte är hotade eller lever under hot, jag och pappan har haft lite konflikter men han har aldrig skadat barnen, eller varit dum mot de, utan jag har fått vårdnaden endast för att mina ord vägt mycket och jag varit trovärdig i rätten. Jag vill endast ställa allt till det rätta hur gör jag? Jag vill inte bli av med barnen, men vill att pappan är med i deras liv då de mår bäst så. 

• Svar på tråden Vårdnadstvist
  • Anonym (Toker)

Fungerar det så är det bra om barnen får träffa sin pappa.

Det kommer inte att påverka vårdnaden. Men har du hela vårdnaden så ska du inte skriva över något på honom. Utan låt barnen träffa honom så länge det fungerar bara.

• Anonym (a)

fast hur hamnade ni på skyddat boende då?

Svar på tråden Vårdnadstvist