• jag84

Pixlar

Har en tv Samsung Q70B. Har problem med bilden sen jag köpte den. Man ser pixlar sjukt väl i svärtan. Tyvärr har jag bara tillgång till mobilt bredband, kan detta vara anledningen? Dom ljusa partierna är inga problem. Bara mörka som sagt?Börjar bli sjukt irriterande! Försökt få hjälp av Samsung, utan framgång. 

• Svar på tråden Pixlar
  • EnAnonumius

Om du har en dator/laptop så prova att spela upp en film (som är sparad på hårddisk) från datorn/laptoppen och se om du får samma fenomen.
    Det är sällan "pixelproblem" beror på "hastigheten" av hur snabbt något matas till TV egentligen.

Troligast är ju att det är ett displayfel och det borde gå på garantin.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • jag84
    EnAnonumius skrev 2025-01-08 19:23:36 följande:

Om du har en dator/laptop så prova att spela upp en film (som är sparad på hårddisk) från datorn/laptoppen och se om du får samma fenomen.
    Det är sällan "pixelproblem" beror på "hastigheten" av hur snabbt något matas till TV egentligen.

Troligast är ju att det är ett displayfel och det borde gå på garantin.

Ska prova. Har ingen extern hårddisk. Ladda ner då menar du?
    Fick ifrån MediaMarkt att jag skulle prova i annan bostad. Inte smidigt att släpa tvn fram och tillbaka :)
  • EnAnonumius
    jag84 skrev 2025-01-08 20:54:15 följande:
    Ska prova. Har ingen extern hårddisk. Ladda ner då menar du?
    Fick ifrån MediaMarkt att jag skulle prova i annan bostad. Inte smidigt att släpa tvn fram och tillbaka :)
    Jag skrev ingenstans om någon extern HDD.

Nej du behöver inte en externt hårddisk,,man kan koppla in datorn/laptoppen till TV via HDMI kabel, så det enda det handlar om är att ditt grafikkort har stöd för HDMI kabel, så använder du TV som datormonitor.

Jag kopplar ofta in min dator till TV när jag vill titta på film..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Pixlar