• Anonym (Delfel)

Medlem i två a-kassor av misstag

Hej

Jag har strulat till det lite och råkat vara med i två a-kassor i ungefär 20 månader. Trodde att ena var facket och andra a-kassa. 

Jag sa självklart upp den igen så fort jag märkte det.

Jag har inte under den här perioden som jag varit med i två stycken, eller någonsin faktiskt använt mig av a-kassan. 

Har jag rätt att få tillbaka det jag betalat för den a-kassa jag sagt upp?

• Svar på tråden Medlem i två a-kassor av misstag
  • Anonym (B)

Och nu har du gjort två likadana inlägg av misstag

• Anonym (Delfel)
    Anonym (B) skrev 2025-01-08 17:43:41 följande:

Och nu har du gjort två likadana inlägg av misstag

Det verkar vara lite min grej 
  • Anonym (d)

varför skulle du ha rätt till något, såvida inte informationen varit väldigt missledande?

• Anonym (Trevare)

Det är klart att du inte kan få.
    Du hade ju kunnat få ersättning?
    Nu är det bara tur i oturen att du inte behövt nyttja...
    Det är som att ha två försäkringar på bilen, det är väl inget som vare sig Folksam eller Trygg Hansa tänker sig att betala tillbaka för om tiden gått och du själv tecknat båda två. Du "skulle" ju kunnat behöva dem..

• Anonym (Delfel)
    Anonym (d) skrev 2025-01-08 17:57:02 följande:

varför skulle du ha rätt till något, såvida inte informationen varit väldigt missledande?

Ja det undrar jag med 
  • Anonym (Delfel)
    Anonym (Trevare) skrev 2025-01-08 17:57:40 följande:

Det är klart att du inte kan få.
    Du hade ju kunnat få ersättning?
    Nu är det bara tur i oturen att du inte behövt nyttja...
    Det är som att ha två försäkringar på bilen, det är väl inget som vare sig Folksam eller Trygg Hansa tänker sig att betala tillbaka för om tiden gått och du själv tecknat båda två. Du "skulle" ju kunnat behöva dem..

Nej alltså jag har Inget Emot att jag inte nyttjat det. Jag ville bara förtydliga det ifall det var någon som undrar om jag har fått utbetalningar av dem under den tiden som jag har varit medlem i två stycken. Förebyggande svar på en fråga som förmodligen skulle kommit upp
Svar på tråden Medlem i två a-kassor av misstag