• Anonym (Anna)

Vad vill han?

För en månad sen tog det slut efter ett 4 år långt förhållande. Vi bråkade och gick igenom flera kriser som vi inte tog oss igenom. Det var mitt ex som avslutade relationen men jag hade tänkt lämna honom samma dag. Jag flyttade ut ur hans lägenhet och sedan dess har han hört av sig mycket. Sms:ar att han saknar mig, säger att livet känns meningslös nu, att han fortfarande älskar mig, skickar bilder från hans vardag, skriver godnatt, gav mig julklapp osv. Han håller dock distans genom att inte ringa och vi har bara setts en gång. Jag är lite mer distanserad i sms för att skydda mig. Jag tänker att vi ska ses och prata om vad vi vill snart. Jag är osäker på om han vill ha mig tillbaka eller bara känner sig ensam. Vi har båda uttryckt att vi inte vill ha relationen som den var på slutet. Har 2 funderingar.
    1) Tror ni han vill ha mig tillbaka eller bara känner sig ensam?
    2) Bör jag skicka bilder osv som han gör för att få honom att vilja ha mig tillbaka eller ska jag vara distanserad?
  • Svar på tråden Vad vill han?
  • Anonym (Anna)

Jag vill att vi ska bli tillsammans igen 

• Anonym (Granbarr)

Anledningen till att det tog slut finns kvar.

Exakt vad har förbättrats och ändrats av det ni bråkade om? Har ni löst problemet?  Har ni jobbat på det ni tjafsade om? 

Att han saknar dig betyder inte att han vill  ha dig tillbaka.  Han saknar att vara två. Det är nytt för honom.nytt för er båda att vara utan varandra.  Det får man lära sig leva med.  

Dåliga saker försvinner inte bara för att man gör slut . Dom kommer fortfarande finnas där som en anledning till att ni bröt upp.  Det försvinner inte för att han saknar dig. Han kan vara lika arg på dig ändå fast han saknar dig . Han kan hoppas på att du ska ge dig och han sk få sin vilja fram. På samma sätt som du hoppas på att han ska vika sig och du får din vilja fram. Men det är ju inte så det funkar. 

Den som krossade ditt hjärta är inte den som kommer laga det eftersom han är orsaken till det. 

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-08 18:40:51 följande:
    Vad vill han? För en månad sen tog det slut efter ett 4 år långt förhållande. Vi bråkade och gick igenom flera kriser som vi inte tog oss igenom. Det var mitt ex som avslutade relationen men jag hade tänkt lämna honom samma dag. Jag flyttade ut ur hans lägenhet och sedan dess har han hört av sig mycket. Sms:ar att han saknar mig, säger att livet känns meningslös nu, att han fortfarande älskar mig, skickar bilder från hans vardag, skriver godnatt, gav mig julklapp osv. Han håller dock distans genom att inte ringa och vi har bara setts en gång. Jag är lite mer distanserad i sms för att skydda mig. Jag tänker att vi ska ses och prata om vad vi vill snart. Jag är osäker på om han vill ha mig tillbaka eller bara känner sig ensam. Vi har båda uttryckt att vi inte vill ha relationen som den var på slutet. Har 2 funderingar.
    1) Tror ni han vill ha mig tillbaka eller bara känner sig ensam?
    2) Bör jag skicka bilder osv som han gör för att få honom att vilja ha mig tillbaka eller ska jag vara distanserad?
    Ditt ex vill ju inte tillbaka i en relation, och håller distans. Men ändå så skriver han att han saknar dig, och att livet känns meningslöst. Men kan det vara närhet och sex som är det enda som han saknar? Och han skriver så här när han känner sig ensam och då behöver dig?
  • Anonym (Tips)

Du kan lyssna på Matthew Hussey på You Tube om du vill ha lite råd. Han skriver böcker med och är spetsad på dejting och relationer. En väldigt klok och insiktsfull man.

Svar på tråden Vad vill han?