• Anonym (Blodklumpen)

KAOS! Oregelbunden mens och blödning som aldrig slutar

Jag är helt knäckt Gråter

För ett år sedan, från ingenstans fuckade hela min menscykel upp sig.  Började få mellanblödningar (mer än det lilla rosa som jag brukade få vid ägglossning), utan började "småläcka" 4-5 dagar innan mens. 
    Sen började jag helt plötsligt blöda massor, i 2 veckor, som en kran. Sökte vård gång på gång och fick till sist (efter att inte velat ha massa hormoner pga att jag mår skit av sånt) göra en operation. 
    En gynekolog skrapade ut det av min livmoderslemhinna som aldrig tycktes blöda klart och det provtogs.
    Inget farligt hittades utan man kunde se tecken på att jag inte haft ägglossning utan att slemhinnan var "påbyggd" liksom.
    Eftersom jag närmar mig 40 så togs hormonprover, dessa visade varken klimakterie, förklimakterie, sköldkörtelproblem eller något avvikande.

Haft oregelbunden mens sedan dess men mindre mellanblödningar. Med cykler på 12 dagar, 20 dagar, 39 dagar och en gång 68(!) dagar.
    SIst hade jag en cykel på 44 dagar, hade spottings i 7 dagar sen drog det igång riklig blödning - nu är jag på dag 19 av blödning. Kändes som att "mensen" liksom började om för en vecka sen och nu är det slem och klumpar, rött blod. 

Jag orkar inte mer.

Har testat med ägglossningstest för att kunna tyda om jag har någon ägglossning. Jag får stegring på dem, men aldrig lika stark som kontrollstrecket.. till saken hör väl också att jag inte riktigt vet om jag vill ha ett till barn, men jag förstår ju att det här jag har nu inte är likamed bra utgångsläge för graviditet...

NÅGON som haft liknande? Vad har hjälpt er? Progesteronkräm - nån som testat för att försöka få igång ägglossning?

Svar på tråden KAOS! Oregelbunden mens och blödning som aldrig slutar