• Anonym (relationsstress)

Han vill inte ha sex längre

Hej! 
    Jag är 25 år och min sambo snart 30. Vi har varit tillsammans i 4 år och har haft ett bra sexliv fram tills några veckor sedan. Hans sexlust skulle jag säga är relativt stor och många gånger varit drivande, vi har haft sex ungefär varannan dag i snitt under vår relation (med några ned och upp-gångar såklart). 

Senaste veckorna så känns det som jag måste ta massor med intiativ för att det ska bli av nästan som att jag "tvingar" honom. 

För vissa är 5 dagar till en vecka inte mycket men för oss är det, då det inte varit så tidigare och skapar oro. För övrigt är allting jätte bra och han är jätte fin mot mig, kramas vill vara nära osv. 

Kan detta handla om otrohet att han ligger med någon? Tänder han inte på mig längre? Eller vad kan vara fel. 

När jag tog upp det lite lätt säger han att han varit trött senaste tiden (dock haft mindre jobb att göra än tidigare då han varit mer aktiv upplever jag). Jag frågade om. hans lust/behov försvinner helt då och han säger att han tycker jag frågar mycket. 

Någon som har en aning eller fundering?
  • Svar på tråden Han vill inte ha sex längre
  • Anonym (F)

Du skulle behöva backa och låta honom få upp intresset igen. Om han är otrogen är omöjligt att säga.

• NinniQX

Hur är han annars i relationen? Tänkte ifall han är som vanligt men det är bara sexet som är annorlunda. 
    Om det är så, är det bara vänta ut honom. 

• Teresse7

Är omöjligt att svara på om han är otrogen eller inte. 
    Men finns det inga andra indikationer på det så kanske han har en dipp bara. Livet är inte alltid bra, vi kan alla hamna i saker. Säger inte att han är deprimerad men han kanske bara behöver lite space från sex en stund. Ni har haft sex väldigt mkt, det får inte bli nån tanke om att det måste vara så jämt "annars är det inte bra". 

Om jag va du hade jag låtit det va en stund. Ta hand om varandra på ett annat sätt så löser det sig säkert med tiden.

• Anonym (Jo)

Vet inte om det är så med din kille men jag själv började tappa lusten för sex när jag närmade mig trettio. Det var liksom att man var mätt på sex efter att ha hållit på som kaniner i många år. Inte så att det helt dog ut men det blev länge mellan gångerna. Tror inte man ska dra upp det utan det ger sig hur ofta det blir framöver.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (relationsstress) skrev 2025-01-09 23:16:46 följande:
    Han vill inte ha sex längre Hej! 
    Jag är 25 år och min sambo snart 30. Vi har varit tillsammans i 4 år och har haft ett bra sexliv fram tills några veckor sedan. Hans sexlust skulle jag säga är relativt stor och många gånger varit drivande, vi har haft sex ungefär varannan dag i snitt under vår relation (med några ned och upp-gångar såklart). 

Senaste veckorna så känns det som jag måste ta massor med intiativ för att det ska bli av nästan som att jag "tvingar" honom. 

För vissa är 5 dagar till en vecka inte mycket men för oss är det, då det inte varit så tidigare och skapar oro. För övrigt är allting jätte bra och han är jätte fin mot mig, kramas vill vara nära osv. 

Kan detta handla om otrohet att han ligger med någon? Tänder han inte på mig längre? Eller vad kan vara fel. 

När jag tog upp det lite lätt säger han att han varit trött senaste tiden (dock haft mindre jobb att göra än tidigare då han varit mer aktiv upplever jag). Jag frågade om. hans lust/behov försvinner helt då och han säger att han tycker jag frågar mycket. 

Någon som har en aning eller fundering?
    Kan vara så att han bara har en dipp i livet.

Om han är otrogen så märks det nog på andra sätt som att han kanske är lite förändrad som person emot dig (t ex lättretad och irriterad mot dig), att han förändrat sina vanor (kanske försöker bättra på utseende, är borta hemifrån ibland och annat) och att han gärna smusslar med sin mobil.

Ser du inte några tecken av ovanstående så är han antingen väldigt duktig på att dölja, eller så är han dig trogen.
    NinniQX skrev 2025-01-10 07:11:27 följande:

Hur är han annars i relationen? Tänkte ifall han är som vanligt men det är bara sexet som är annorlunda. 
    Om det är så, är det bara vänta ut honom. 

jag kan inte se att något annat är annorlunda och han gömmer inte sin telefon eller liknande. Sen tyckte jag det är svårt att veta tecken på Otrohet men jag kan inte se något (vad jag vet)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-01-10 08:33:34 följande:
    Kan vara så att han bara har en dipp i livet.

Om han är otrogen så märks det nog på andra sätt som att han kanske är lite förändrad som person emot dig (t ex lättretad och irriterad mot dig), att han förändrat sina vanor (kanske försöker bättra på utseende, är borta hemifrån ibland och annat) och att han gärna smusslar med sin mobil.

Ser du inte några tecken av ovanstående så är han antingen väldigt duktig på att dölja, eller så är han dig trogen.

Jag känner inte igen ovanstående. alltså självklart kan han täffa en kompis ibland eller liknande liknande. Men det är inget nytt liksom, och jag träffar också vänner ibland såklart! så Skulle inte säga något nytt mönster på det sättet, inget med utseendet, smusslar inte med sin telefon. 

Anonym (Jo) skrev 2025-01-10 08:27:45 följande:

Vet inte om det är så med din kille men jag själv började tappa lusten för sex när jag närmade mig trettio. Det var liksom att man var mätt på sex efter att ha hållit på som kaniner i många år. Inte så att det helt dog ut men det blev länge mellan gångerna. Tror inte man ska dra upp det utan det ger sig hur ofta det blir framöver

Jag skulle inte tro att det beror på det, men det kan jag såklart Inte veta. Men jag ska prova att inte säga något och låta det ha sin gång. Tack👍🏽

• Anonym (P)

Är han less på sex så byt karl!

Svar på tråden Han vill inte ha sex längre