• Anonym (Svartsjuk)

Mina problem med kontrollbehov och svartsjuka

Jag har utvecklat svartsjuka misstanksamget och kontrollbehov  på min partner. 
    De kommer efter att jag blivit sårad och han ljög då för mig men sanningen kom fram ändå. Psykisk / känslomässig otrohet. 

Nu är jag rädd att han ska vara otrogen fysisk oxå. Och vill o känner behov av snoka i hans mobil och följa honom för se att han verkligen är där han säger att han är osv. 
    Jag blev misstänksam  när han bytte nr med en kollega. Hon med i en relation . Men jag reagerade jätte starkt o ville göra slut de är några exempel. 
    Va fan ska jag göra. Nu är jag en destruktiv person för honom.

• Svar på tråden Mina problem med kontrollbehov och svartsjuka
  • Fiona M

Ja, det låter som en destruktiv relation.
    Hur länge sen var det han hade känslor för en annan, och hur har ni pratat och agerat sen dess?
    Vill ni båda fortsätta?

Att du ska kontrollera honom kommer aldrig fungera, så prata med honom istället. Vad behöver du för att börja känna tillit? Tid är rimligt, den återvinns inte över en matt, men att han aldrig ska kunna prata med kollegor utanför jobbet är orimligt, hitta var ni kan mötas.

• Anonym (Kanske)

Du kanske skulle söka hjälp eftersom du upplever det som ett problem. 

Att avsluta relationen är ingen hjälp eftersom du kommer att uppleva samma känslor även i nästa relation.

Svar på tråden Mina problem med kontrollbehov och svartsjuka