• Anonym (H)

Hopplös kärlek?

Jag och min kille älskar varandra men han säger att det kommer bli svårt för mig att gifta mig med honom, att hans föräldrar inte hade tillåtit för att vi inte kommer från samma land och för att jag är några år äldre än honom. Vill dock påpeka att vi har samma religion. Så han har mig tills han träffar någon som hans föräldrar kommer godkänna?

• Svar på tråden Hopplös kärlek?
  • Anonym (Låter hopplöst ja)

Det låter hopplöst ja. Att vara nån slags ställföreträdande flickvän innan en man träffar kvinnan i sitt liv verkar vara mitt öde med, helt utan religiösa skäl i mitt fall iofs, så jag lider med dig. 

Kanske skulle kunna göra en affärsidé av det riktat till män? Sätt på mig i något år, sedan träffar du kärleken på riktigt som inte är mig.

• Anonym (Gemini)

Onekligen svårt eftersom ni tydligen lever på en planet där giftemål kräver föräldrars godkännande. Så säkert hopplöst, men kanske inte så mycket kärlek egentligen eftersom ni accepterar dessa premisser.

• Anonym (BS)

Det han säger är bullshit och undanflykter. Om han ville gifta sig med dig så skulle han skita fullständigt i vad familjen säger.

• Tukt

Rym hemifrån och skaffa dig ett eget liv.Är du över 18 i sverige så har du all rätt att avgöra själv. Allt annat är kriminellt. 

• Anonym (H)
    Anonym (BS) skrev 2025-01-11 10:40:40 följande:

Det han säger är bullshit och undanflykter. Om han ville gifta sig med dig så skulle han skita fullständigt i vad familjen säger.

Vi prarade om framtiden. Att det kommer bli svårt i framtiden. Vad vill han då med mig?
  • Mkay
    Anonym (H) skrev 2025-01-11 14:02:42 följande:
    Vi prarade om framtiden. Att det kommer bli svårt i framtiden. Vad vill han då med mig?
    Uppenbarligen vill han inget seriöst med dig om han inte vill gifta sig med dig. Kasta honom och gå vidare, finns ingen mening att fortsätta med honom om han säger så. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Vad menar du? Du VET ju vad han vill, leka lite med dig tills han träffar sin blivande fru och dumpar dig.

Se till attäven du är öppen för andra under tiden ni träffas. 
  • Anonym (Jo)
    Inget seriöst.
  • Anonym (BS)
    Sex så klart. Lite umgänge. Inte så svårt att tänka ut.
  • Anonym (Happy)
    Mkay skrev 2025-01-11 14:34:29 följande:
    Uppenbarligen vill han inget seriöst med dig om han inte vill gifta sig med dig. Kasta honom och gå vidare, finns ingen mening att fortsätta med honom om han säger så. 
    Nåja, jag är 100% seriös i mitt förhållande men vill definitivt inte gifta mig för det. Vill inte ens bo ihop. Älskar jag honom mindre för det? Nej.

Vi är helt överens om detta, är vår relation mindre seriös då menar du?
  • Mkay
    Anonym (Happy) skrev 2025-01-11 15:35:54 följande:
    Nåja, jag är 100% seriös i mitt förhållande men vill definitivt inte gifta mig för det. Vill inte ens bo ihop. Älskar jag honom mindre för det? Nej.

Vi är helt överens om detta, är vår relation mindre seriös då menar du?

om du läser TS inlägg så skrev hon att han sagt att han bara är med henne tills han hittar en kvinna som är godkänd av hans föräldrar att gifta sig med. 

Så nej om du/din partner inte vill gifta er med varandra men kommer gifta dig/sig när du/din partner hittat rätt person så är er relation inte det minsta seriös. 

• Anonym (Happy)
    Mkay skrev 2025-01-11 16:19:54 följande:

om du läser TS inlägg så skrev hon att han sagt att han bara är med henne tills han hittar en kvinna som är godkänd av hans föräldrar att gifta sig med. 

Så nej om du/din partner inte vill gifta er med varandra men kommer gifta dig/sig när du/din partner hittat rätt person så är er relation inte det minsta seriös. 

My mistake, jag hade för mig att jag skrev i en annan tråd!
  • Anonym (H)
    Mkay skrev 2025-01-11 16:19:54 följande:

Fast nej han har inte sagt det utan sagt att jag kommer ha motgångar pga hans föräldrar.
  • Anonym (C)
    Anonym (H) skrev 2025-01-11 17:35:13 följande:
    Fast nej han har inte sagt det utan sagt att jag kommer ha motgångar pga hans föräldrar.
    Jag tycker du ska lyssna på vad han säger. Du är inte kvinnan han kommer ha nåt seriöst med pga hans föräldrar så dra vidare så snabbt du kan om det är nåt seriöst du är ute efter. Och förhoppningsvis slipper du sen en man som saknar egen vilja och styrs av föräldrarna.
  • Mkay

Du skrev att hans föräldrar inte hade tillåtit er att gifta er med varandra. Och att han bara har dig tills han hittar någon som de godkänner.

Det tolkar jag som att han inte vill gifta sig med dig utan väntar på rätt person som han kan gifta sig med. Stämmer inte det? 

• Anonym (B)

Det är väl bra att han är ärlig. Det finns egentligen ingenting att tolka om här. Det enda du kan göra är att på något sätt förhålla dig till det han säger.

• Anonym (H)
    Mkay skrev 2025-01-11 18:07:00 följande:

Du skrev att hans föräldrar inte hade tillåtit er att gifta er med varandra. Och att han bara har dig tills han hittar någon som de godkänner.

Det tolkar jag som att han inte vill gifta sig med dig utan väntar på rätt person som han kan gifta sig med. Stämmer inte det? 

Nej det andra var en funderare, en fråga. 
  • Anonym (JB)
    Och de motgångarna är det han som får hantera, inte du.
  • Anonym (Risk mot nytta)
    Anonym (BS) skrev 2025-01-11 10:40:40 följande:

Fast det är ju inte så enkelt om det betyder att en eller båda väljer bort sin familj för all framtid, att de kommer att bryta med en då.

Man kan inte veta i varje enskilt fall att föräldrarna kommer att ge med sig med tiden heller, eller om de inte gör det.

Barn som inte får lära känna sina äldre släktingar? Förlora syskon? Bli arvlös?

Nej, det är verkligen inte så enkelt för alla att bara strunta i vad deras familj tycker.
Svar på tråden Hopplös kärlek?