• Stora

plitor

Ella har under ett par dagar fått fler o fler plitor på olika ställen på kroppen. Hon har tidigare varit lite småprickig i ansiket antagligen av något jag äter, men nu är de röda lite upphjöda som en finne ungefär ser ut som en liten vit prick i mitten på endel. Hon har en på rumpan,några på anklarna flera runt halsvecken och två i huvudet (håret) Det har slagit upp fler idag. Jag trodde först att det var myggbett men de brukar ju inte vara sådär med prick i mitten. Dessutom så är det konstigt om myggorna skulle komma åt att sticka på rumpan när hon haft kläder på sig hela tiden. Vi har inte träffat någon sjuk och (knappt några friska heller på en vecka.) Är det någon erfaren som har en susning? Jag vet att många barn har odefinerbara prickar men kan det bero på ngn infektion. Hon ska ta spruta på måndag o då bör hon ju inte ha ngn infektion.

• Svar på tråden plitor
  • magdaia

Har en liten tjej med prickar och på bvc sa de att det kan vara hormoner från mamman som läcker över via bröstmjölken så om du ammar så kan det vara en anledning. Verkar hon inte besvärad av dem kan du ju höra på måndag när ni ska ta spruta.

Svar på tråden plitor