• nelle87

strl 62/68, hur gammal?

jaa..hur många månader (ungefär) är barnet när det kan börja ha storlek 62/68. har nämligen fått 3 kortärmade bodys i den storleken, och är beräknad till 3/8. så då kanske bebisen får ha kortärmat på vintern då? men det kanske går bra? ska väl ändå ha en tröja utanpå då..*funderar*

• Svar på tråden strl 62/68, hur gammal?
  • My Lovely Little Lumps

går ju alltid som sagt i ha en långärmad typ muntröja över
    min son är 5 månader han hade 62 tidigt typ 2 månader men han är en stor pojke har börjat med 74 nu

• ebben

Min son har 62/68 nu han är född den 4/12-05 ,vägde 4 kg då så han är ju inte liten direkt ........klart de kan ha kortärmat fast det är kallt! tex att sova i!?

• nitedrive

62/68 motsvarar vanligtvis 4-6 månader,men det kan förstås variera beroende på hur stor bebisen är när den föds.Så för en stor bebis(på säg över 4 kilo iallafall) kan 62 mycket väl vara nästan lagom när den är 2 månader.

• Norahs mamma

Norah hade det när hon var 2 månader ungefär...
    Bra med kortärmat under alla fina tröjor som finns, plyschdressar mm

• nelle87

okej tack för svaren och munkjackor, koftor osv har jag mycket av så det blir nog bra!

• Skrinda

62/68 har dottern nu (6 mån)

Vi köpte själva ganska många kortärmade bodys utan att tänka på att de var just kortärmade... Tyckte att det var värdelöst på senhösten/vintern. Nu när det är rejält varmt inne i lägenheten är det dock bra.

• Asrta1

Svårt med mellan storlekar tycker jag. Det beror lite på var man köpt dom, i vissa affärer så är stl större resp. mindre.... Min son hade 62 när han var ca 4,5 månader och 68 upp till han var ca 8 mån men han kunde då även ha vissa kläder i 74....

Du får testa dig fram, som ngn skrev längre upp du kan ju alltid ha ngt med lång ärm över, typ en joggingjacka eller en kofta

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 25 (24+2) !
  • The Bumblebee

Åh.. jag tycker att det är jättebra med kortärmade bodysar!

Har rätt så "kallt" inomhus jämfört med våra kompisar så sonen får ofta på sig kortärmat först å sen en tjockare tröja. Bara att ta av tröjan sen om man far iväg till "varmare" hushåll
    Önskar att jag hade haft fler kortärmade bodysar i den storleken, då sonen hade den rätt länge.

(låter som vi bor i Sibirien ...men vi har bara golvkallt, så det är svalt inne även under sommaren )

• izabelle32

Aaron var ca 3 månader när han hade stl 62.

• M26

Min son hade 62/68 när han var ca 4-7 månader. Han är inte så stor.
    Däremot har jag alltid avskytt munkjackor! Luvor på små barn är inte smidigt och det blir knöligt när de ligger om de inte har luvan på sig då.

• The Bumblebee

M26:
    Håller med angående munkjackor. Kan inte förstå varför man sätter luvor på jackor till så små
    En del har ju avtagbara luvor - de är ok!

Svar på tråden strl 62/68, hur gammal?