• Anonym (Snart min tur)

Kände du igen dig efter operationen?

Jag ska genomgå två operationer: en bröstförstoring och en där man ska ta väck all hud som hänger på magen. Detta efter gått ner väldigt mkt i vikt. Jag är väldigt rädd för att hjärnan inte kommer hinna med och att man inte kommer känna sig som själv efter detta iom du sövs i ett skick och vaknar i ett annat. Kanske är väldigt skum tanke men är det fler som tänkte likadant? 

• Svar på tråden Kände du igen dig efter operationen?
  • Anonym (Nyfiken på kostnad)

Hej Ts
    Jag har ingen erfarenhet utan är bara nyfiken på kostnaden för att ta bort hud på magen. Och hos vem gör du den?

• Anonym (Hm)

Inte gjort nån sån operation men genomgått annan större operation men kände igen mig själv.

• Anonym (Hm1)

Hej! jag har gjort båda operationerna, inte samtidigt dock, men kände mycket väl igen mig själv, mer efter än innan. Det kan vara bra att vara införstådd med att de bröst du ser direkt efter operationen inte är slutresultatet. Det tar tid för huden att anpassa sig efter implantaten och i början hade de en extremt hård och nästan fyrkantig form. Det tog en 6-8 veckor och jag önskar att jag visste det innan 😌 så just den delen vill jag informera även dig om.

• Anonym (Snart min tur)
    Anonym (Nyfiken på kostnad) skrev 2025-01-12 23:16:10 följande:

Hej Ts
    Jag har ingen erfarenhet utan är bara nyfiken på kostnaden för att ta bort hud på magen. Och hos vem gör du den?

Art Clinic i Mölndal. 168 000 går hela kalaset på. Så vet inte exakt vad som är vilken summa för specifika op. Har det någonstans uppskrivet. Men det står på deras hemsida. 
  • Anonym (Snart min tur)
    Anonym (Hm1) skrev 2025-01-12 23:32:28 följande:

Hej! jag har gjort båda operationerna, inte samtidigt dock, men kände mycket väl igen mig själv, mer efter än innan. Det kan vara bra att vara införstådd med att de bröst du ser direkt efter operationen inte är slutresultatet. Det tar tid för huden att anpassa sig efter implantaten och i början hade de en extremt hård och nästan fyrkantig form. Det tog en 6-8 veckor och jag önskar att jag visste det innan 😌 så just den delen vill jag informera även dig om.

Tack för den inputen. Den är ju viktig. Jag har sett lite före och efter bilder på ett forum och läst liknande kommentarer där. Så ja den känns viktig att informeras om och tänka på. Men försöker tänka det kan inte vara värre än nu det som blir resultatet. Men det är väl hela omställningen.
  • Anonym (Hm1)
    Anonym (Hm1) skrev 2025-01-12 23:32:28 följande:

Varför så många tummar ner? 😂 Är ni sura för att ni inte håller med om plastikkirurgi eller är det för att det är måndag? 😂
  • Anonym (papegojan)
    Anonym (Hm1) skrev 2025-01-13 07:47:25 följande:
    Varför så många tummar ner? 😂 Är ni sura för att ni inte håller med om plastikkirurgi eller är det för att det är måndag? 😂
    Känn dig hedrad, du har fått uppmärksamhet av forumtrollet med fem konton.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Hm1) skrev 2025-01-13 07:47:25 följande:
    Det är alltid tummar ner när det handlar om skönhetsoperationer eller liknande. 

Glöm dem bara. Man har rätt att ställa vilken fråga man vill.

Det är väl några som tycker att kvinnor inte ska få göra vad de vill med sina egna kroppar. En slags talibanfilosofi. 
Svar på tråden Kände du igen dig efter operationen?