• Siriit

Extremt ont vid äggplock

Hej!
    Idag gjordes mitt första äggplock och jag var väldigt nervös inför ingreppet. Sköterskorna och läkaren var helt fantastiska och gav mig stesolid och morfin innan och under ingreppet. När läkaren började aspirera äggen ur min högra äggstock kände jag lite smärta som var hanterbar men smärtan eskalerade för varje gång hon stack en ny äggblåsa. Jag fick mer morfin allt eftersom och jag blev väldigt känslosam och grät som ett litet barn under ingreppet. Min vänstra äggstock sitter tydligen väldigt högt upp i buken och en andra sköterska fick komma in och lägga tryck på maten för att pressa ner äggstocken så läkaren kunde komma åt den och herregud så ont det gjorde på denna äggstocken. Varje gång läkaren stack in i en ny äggblåsa gjorde det ondare och ondare och jag kunde bara fokusera på att andas medans tårarna rann ner för mina kinder. Sköterskorna och läkarna var så fina med mig men jag blev förvånad över hur otroligt jobbigt det var. Har fler haft en sån här erfarenhet? Jag hoppas verkligen vi fpr fler embryon som vi kan frysa för jag vet inte jag jag vågar göra om detta igen.

Svar på tråden Extremt ont vid äggplock