• Anonym (Undra)

Ägglossningstest blev nästan svart på en sekund, mens tre veckor sen, inte är jag väl gravid, är 44 år

Brukar försöka hålla koll på mina cykler med ägglossningstest.

Ibland hoppar ju mensen över någon månad, då den nu varit tre veckor sen testade jag med ett ägglossningstest. På en sekund blev teststrecket nästan svart, kontrollstrecket blev rosa tillslut som vanligt 

Aldrig sett något liknade. Testat med tre stycken, två igår ett idag, alla likadana.

Är hormonnivåerna så höga att det blir så starkt utslag då mensen är flera veckor sen? Eller har man blivit gravid men är ju 44 år? Aldrig sett test bete sig så. 

• Svar på tråden Ägglossningstest blev nästan svart på en sekund, mens tre veckor sen, inte är jag väl gravid, är 44 år
  • Anonym (qwerty)

Köp ett digitalt test så vet du med säkerhet. Vi kan ju inte sitta och gissa utifrån din beskrivning om du är gravid eller ej.

• Anonym (Ta ett test?)

Är ju omöjligt att säga om du är gravid eller ej, det är väl bara att ta ett test?  väldigt märklig inställning dock att tro att man inte kan vara gravid bara för man är 44 år. Du vet väl om du genomgått klimakteriet eller ej?

• Anonym (Lycka till)
    Anonym (Undra) skrev 2025-01-13 19:54:52 följande:
    Ägglossningstest blev nästan svart på en sekund, mens tre veckor sen, inte är jag väl gravid, är 44 år

Brukar försöka hålla koll på mina cykler med ägglossningstest.

Ibland hoppar ju mensen över någon månad, då den nu varit tre veckor sen testade jag med ett ägglossningstest. På en sekund blev teststrecket nästan svart, kontrollstrecket blev rosa tillslut som vanligt 

Aldrig sett något liknade. Testat med tre stycken, två igår ett idag, alla likadana.

Är hormonnivåerna så höga att det blir så starkt utslag då mensen är flera veckor sen? Eller har man blivit gravid men är ju 44 år? Aldrig sett test bete sig så. 

Oj det låter ju misstänkt. Har du kollat med gravtest än?
  • Anonym (Undra)
    Anonym (Lycka till) skrev 2025-01-14 09:41:24 följande:
    Oj det låter ju misstänkt. Har du kollat med gravtest än?
    Jo jag var gravid, ville bli det för några år sedan men sedan tänkt att blir för gammal mamma. Men nu blev jag det alltså helt oväntat. Har sådan ångest då inser hur gammal mamma benet kommer få. Hur lite energi och tid jag får.
  • Anonym (46 år)
    Anonym (Undra) skrev 2025-01-14 17:23:16 följande:
    Jo jag var gravid, ville bli det för några år sedan men sedan tänkt att blir för gammal mamma. Men nu blev jag det alltså helt oväntat. Har sådan ångest då inser hur gammal mamma benet kommer få. Hur lite energi och tid jag får.
    Det är inte jätteovanligt med mammor i din ålder nuförtiden. Jag har flera kompisar som alla var 40+ när de fick första barnet (och några av dem har flera stycken barn).

Det kommer att gå bra ska du se! Grattis!
  • Anonym (Lycka till)
    40 är det nya 30 :)
    Grattis!!!
  • Anonym (qwerty)
    Gratulerrar, dags att börja köpa bebissaker och tänka på namn.
Svar på tråden Ägglossningstest blev nästan svart på en sekund, mens tre veckor sen, inte är jag väl gravid, är 44 år