• Anonym (Mjölkkanna)

Min kärlek’s ex är psykopat

Hej

jag är skild och har nu träffat en underbar man. Vi är otroligt kära. Vi är båda 48 år.
    vi har träffats i ett år.

Ganska tidigt i vår relation berättade min kille (säger man så när man är 45 plus 😅) att hans ex har fått diagnos ?psykopatiska drag?  Alltså att hon är på det psykopatiska spectrat.

jag har mig veterligen aldrig träffat en paykopat innan.

under tiden vi setts har hennes beteende förvärrats. Först var det mycket samtal och sms. Men nu rings det hela dygnet, och smsen är långa haranger, ofta osammanhängande.

jag börjar liksom bli lite rädd

helst vill jag ha någon här som säger ?Nej då, hon kommer inte göra något?. Men jag har ingen erfarenhet av psykopater. Någon som har? Hur ska man tänka? Ska jag vara rädd?

• Svar på tråden Min kärlek’s ex är psykopat
  • Anonym (?)

Varför är hon inte blockad sen länge? 

• Anonym (jury)

Man kan ju undra
    1. vem som har gett henne den diagnosen?
    2. varför ditt ex alls var tillsammans med henne om han nu är så underbar?
    3. varför det är så svårt för honom att blockera för denna kontakt?

Skulle nog fokusera på dessa frågor istället för att spekulera om hon vill göra något.

• Just Precis

Antisociala personlighetsstörningar kan ta olika uttryck hos olika människor. Vill minnas att det som kallades borderline förr är på den skalan och det är väl more or less bara en gränslös kvinna, heh. Hon låter manisk nu. Tänker att hennes historik borde vara bästa sättet att förutse hennes framtida beteenden, ta reda på mer där om du vill veta om du bör vara orolig? 

• Anonym (A)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-13 20:25:12 följande:

Man kan ju undra
    1. vem som har gett henne den diagnosen?
    2. varför ditt ex alls var tillsammans med henne om han nu är så underbar?
    3. varför det är så svårt för honom att blockera för denna kontakt?

Skulle nog fokusera på dessa frågor istället för att spekulera om hon vill göra något.

Så reagerade jag också.
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2025-01-13 21:28:28 följande:
    Så reagerade jag också.
    Och det är inget som dyker upp hux flux, han har haft en relation med henne.
  • Just Precis

Som vanligt fokus på att pissa på partnern eller TS istället för att vara hjälpsamma. Deppiga människor här alltså.

Maniska skov kan komma med långa mellanrum. ?Pskykopatiska drag? innebär sannolikt antisocial personlighetsstörning som kommer i lättare eller värre varianter. Finns mycket vanliga men sannolikt ganska olyckliga människor som brottas med det. Lugna ner er för fan.

• Anonym (Toker)

Spärra nummret och klipp alla band. Det går över med tiden.

Jag har liknande drag som din killes ex-tjej. Jag kan vara lite svår mot ex-tjejer. Enda sättet är att de går under jorden en period. Känner en väldig svartsjuka och ägandeskap.

• Anonym (Va)

Har de barn tillsammans? Annars behöver han bryta helt med henne.

• Anonym (Mjölkkanna)

Dom har två barn. Ungdomar. Så att klippa är väl inte helt enkelt.

Man kan också tänka sig att min ?man?/kille whatever, varit psykiskt misshandlad under en tid. Det här kan även hända män. Inte bara kvinnor. 

Det maniska är ofta kopplat till barnen (ungdomarna) och deras förehavanden. sen växlas det upp Och blandas med andra saker som han beskylls för.

det är en läkare som gjort diagnosen. är alltså på spektrat. Det står inte ?DU ÄR PSYKOPAT? men jag tycker det är lite obehagligt.

Har aldrig träffat en psykopat ens?

• Anonym (M)
    Anonym (Mjölkkanna) skrev 2025-01-14 16:43:07 följande:

Dom har två barn. Ungdomar. Så att klippa är väl inte helt enkelt.

Man kan också tänka sig att min ?man?/kille whatever, varit psykiskt misshandlad under en tid. Det här kan även hända män. Inte bara kvinnor. 

Det maniska är ofta kopplat till barnen (ungdomarna) och deras förehavanden. sen växlas det upp Och blandas med andra saker som han beskylls för.

det är en läkare som gjort diagnosen. är alltså på spektrat. Det står inte ?DU ÄR PSYKOPAT? men jag tycker det är lite obehagligt.

Har aldrig träffat en psykopat ens?

Du kan mycket väl ha träffat en psykopat utan att veta om det. 

Som redan konstaterats i tråden kan sådana drag ta sig olika uttryck   

Den säkraste källan här är väl ditt ex. Vad har han sagt om henne? Har hon varit våldsam? Är hon dömd för något? 

Mitt ex har psykopatiska drag och han är extremt manipulativ, hotfull, våldsam och har trakasserat och stalkat mig i nästan 20 år MEN så behöver det alltså inte vara i det här fallet. Mitt ex har även konstaterad narcissistisk personlighetsstörning så det är mer komplext. 

Jag har alltid sett till att han inte får reda på om och vem jag dejtar för att de inte ska drabbas av hans idiotier.  Vet hon vem du är?

Något att ha i åtanke är att det finns personer som hittar på sådant om expartners för att dölja att de själva har betett sig illa. Jag menar inte att det är så med den här mannen men ändå. 

Jag fick ett samtal från en kvinna som mitt ex träffade efter mig. Han hade misshandlat henne och hon ville veta hur han var med mig. Han hade sagt till henne att jag var psykiskt sjuk och det trodde hon på trots att han är dömd för brott mot mig. När hon fick samma behandling insåg hon vem som egentligen var psykiskt sjuk. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (M) skrev 2025-01-14 20:05:31 följande:

Du kan mycket väl ha träffat en psykopat utan att veta om det. 

Som redan konstaterats i tråden kan sådana drag ta sig olika uttryck   

Den säkraste källan här är väl ditt ex. Vad har han sagt om henne? Har hon varit våldsam? Är hon dömd för något? 

Mitt ex har psykopatiska drag och han är extremt manipulativ, hotfull, våldsam och har trakasserat och stalkat mig i nästan 20 år MEN så behöver det alltså inte vara i det här fallet. Mitt ex har även konstaterad narcissistisk personlighetsstörning så det är mer komplext. 

Jag har alltid sett till att han inte får reda på om och vem jag dejtar för att de inte ska drabbas av hans idiotier.  Vet hon vem du är?

Något att ha i åtanke är att det finns personer som hittar på sådant om expartners för att dölja att de själva har betett sig illa. Jag menar inte att det är så med den här mannen men ändå. 

Jag fick ett samtal från en kvinna som mitt ex träffade efter mig. Han hade misshandlat henne och hon ville veta hur han var med mig. Han hade sagt till henne att jag var psykiskt sjuk och det trodde hon på trots att han är dömd för brott mot mig. När hon fick samma behandling insåg hon vem som egentligen var psykiskt sjuk. 

I det här fallet är det väl TS man som påstår att exet är psykiskt sjuk? Precis som din ex man påstådde det.

Det ena utesluter ju inte det andra. Flera av mina ex har blivit psykiskt sjuka. En åkte ambulans som att det vore taxi. Några har stalkat mig efteråt och sådana saker.
  • Anonym (M)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-14 21:27:48 följande:
    I det här fallet är det väl TS man som påstår att exet är psykiskt sjuk? Precis som din ex man påstådde det.

Det ena utesluter ju inte det andra. Flera av mina ex har blivit psykiskt sjuka. En åkte ambulans som att det vore taxi. Några har stalkat mig efteråt och sådana saker.

Ja, det var det jag menade. 

Jag är skeptisk mot män som hävdar att exet är psykiskt sjuk på grund av mitt ex. Enligt honom är alla av hans ex och vänner som har brutit med honom psykiskt sjuka.

Han är de facto psykiskt sjuk men jag har aldrig varit det och inte träffat några andra män som är det heller..

Det behöver förstås inte vara så i det här fallet men lite märkligt att hävda att hon har psykopatiska drag bara så där. Jag hade nog velat ha fler belägg för det. 

Mitt ex fick diagnosen av kriminalvården och han höll självklart inte med. Det är inget fel på honom enligt honom själv. 

Svar på tråden Min kärlek’s ex är psykopat