• Anonym (Mahaya)

Åsikter om namnet Vilhelm

Hej,

Vad tycker ni om namnet Vilhelm?

De andra alternativen som vi har är Harald och Ivar. Åsikter?

• Svar på tråden Åsikter om namnet Vilhelm
  • Anonym (x)

Det är väl ett rimligt namn på en svensk pojke år 2025 och definitivt bättre än Harald och Ivar.

• Anonym (JOE)

Enig med ovan, Vilhelm är tusen gånger finare än både Harald och Ivar.

• Anonym (ivo)
    Anonym (Mahaya) skrev 2025-01-14 11:43:24 följande:

Hej,

Jättefint. Även Harald är fint.

Ivar får mig tyvärr att tänka på Guld-Ivar Flinthjärta :)
  • trollhona

Hej,

Jättefint namn, de andra är också fina. Av era tre förslag så gillar jag Ivar bäst. Det är ett namn med pondus och passar bra på en liten kille och på en vuxen man.
  • Cartjan1

Jag gillar Vilhelm jättemycket, var med på vår lista med 😊 De andra namnen är också fina men föredrar Vilhelm.

• Anonym (Alla)

All tre namnen är fina tycker jag.

• Anonym (Ivar)

Är ett neutral angående Vilhelm, ett helt ok namn helt enkelt. 
    Hade jag varit ni hade jag istället valt Ivar som i mitt tycke är ett jättefint namn, urgulligt på bebis, coolt på tonåring och rejält och bra på en vuxen man.
    Vilhelm känns väldigt beige i jämförelse men som sagt vet man inte vad ni väljer bort så är det ett helt ok namn. 

• virdne

Jag gillar både Vilhelm och Ivar 😊
    Harald har jag lite svårt för tror jag, är lite för otippat namn för ett barn i mina öron. Men vill man så kommer ju barnet växa in i det namnet också :)

• Anonym (Hm)

Vilhelm tycker jag är jättefint, Ivar nja och Harald låter lite hårt och lite gubbigt. Smaksak självklart.

• Xenia

Hej,

Gamla fina namn alla tre. Vilhelm är fint men risk för att han kommer att kallas Ville, men det gör kanske inte något.

Men min personliga favorit är Ivar. 
  • Hjelm

Tycker att alla de namnen är fina, på olika sätt. Svårt att säga vilket jag tycker är bäst; kombinationen med efternamn avgör mycket, liksom eventuella syskons namn.

Väljer ni Vilhelm får ni nog räkna med att han kommer att kallas för Ville av många, men det är kanske inget hinder. Harald och Ivar har inga lika självklara smeknamn.

Välj det namn som ni i hjärtat känner starkast för.

• Anonym (ivo)
    Hjelm skrev 2025-01-16 23:20:40 följande:

Tycker att alla de namnen är fina, på olika sätt. Svårt att säga vilket jag tycker är bäst; kombinationen med efternamn avgör mycket, liksom eventuella syskons namn.

Väljer ni Vilhelm får ni nog räkna med att han kommer att kallas för Ville av många, men det är kanske inget hinder. Harald och Ivar har inga lika självklara smeknamn.

Välj det namn som ni i hjärtat känner starkast för.

Harre och Ivve :) Min son och hans kompisar lyckades göra smeknamn av precis allas namn. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (ivo) skrev 2025-01-17 08:30:48 följande:
    Harre och Ivve :) Min son och hans kompisar lyckades göra smeknamn av precis allas namn. 
    Fantasifulla barnGlad
  • Hjelm
    Anonym (ivo) skrev 2025-01-17 08:30:48 följande:
    Självklart kan alla få ett smeknamn oavsett vad man heter. Men vissa namn är mer sannolika att generera smeknamn än andra. Vänner till mig tyckte om namnet Magdalena men valde bort det för att de inte gillade förkortningen Magda, vilket nästan alla som heter Magdalena brukar kallas, etc.
  • Anonym (Hm)

TS, har ni bestämt er för ett namn?

Svar på tråden Åsikter om namnet Vilhelm