Åsikter om namnet Vilhelm
Hej,
Vad tycker ni om namnet Vilhelm?
De andra alternativen som vi har är Harald och Ivar. Åsikter?
Hej,
Det är väl ett rimligt namn på en svensk pojke år 2025 och definitivt bättre än Harald och Ivar.
Enig med ovan, Vilhelm är tusen gånger finare än både Harald och Ivar.
Hej,
Hej,
Jag gillar Vilhelm jättemycket, var med på vår lista med 😊 De andra namnen är också fina men föredrar Vilhelm.
All tre namnen är fina tycker jag.
Är ett neutral angående Vilhelm, ett helt ok namn helt enkelt.
Hade jag varit ni hade jag istället valt Ivar som i mitt tycke är ett jättefint namn, urgulligt på bebis, coolt på tonåring och rejält och bra på en vuxen man.
Vilhelm känns väldigt beige i jämförelse men som sagt vet man inte vad ni väljer bort så är det ett helt ok namn.
Jag gillar både Vilhelm och Ivar 😊
Harald har jag lite svårt för tror jag, är lite för otippat namn för ett barn i mina öron. Men vill man så kommer ju barnet växa in i det namnet också :)
Vilhelm tycker jag är jättefint, Ivar nja och Harald låter lite hårt och lite gubbigt. Smaksak självklart.
Hej,
Tycker att alla de namnen är fina, på olika sätt. Svårt att säga vilket jag tycker är bäst; kombinationen med efternamn avgör mycket, liksom eventuella syskons namn.
Väljer ni Vilhelm får ni nog räkna med att han kommer att kallas för Ville av många, men det är kanske inget hinder. Harald och Ivar har inga lika självklara smeknamn.
Välj det namn som ni i hjärtat känner starkast för.
Tycker att alla de namnen är fina, på olika sätt. Svårt att säga vilket jag tycker är bäst; kombinationen med efternamn avgör mycket, liksom eventuella syskons namn.
Väljer ni Vilhelm får ni nog räkna med att han kommer att kallas för Ville av många, men det är kanske inget hinder. Harald och Ivar har inga lika självklara smeknamn.
Välj det namn som ni i hjärtat känner starkast för.
TS, har ni bestämt er för ett namn?